Skip to main content

Hallo,

ik stap binnenkort over naar een concurrent, na een heleboel gedoe en waar ik niet over zal uitweiden hier.

graag zou ik mijn aangeschafte SW2 blijven gebruiken als stand alone, maar deze zitten nog op oude firmware. Omdat mijn V12 ook nog niet over is…

ik krijg langzaam het idee dat ik 2 jaar gedoe niet had hoeven hebben als ik de nieuwe firmware had gehad op de V12… maar dat is te laat nu.

hoe zorg ik dat ik de SW2 voor 15 oktober op de nieuwe firmware heb en zo de standalone functie kan gebruiken?

Persoonlijk vind ik ook dat ik op aangeschafte SW2 die update moet krijgen, maar dat gaat lastig als je geen KPN modem meer hebt…

Niet om naar de nieuwste firmware te gaan inderdaad. Die werkt zoals je weet nog niet goed samen met alle apparatuur, en zo kan die update niet per ongeluk worden geïnstalleerd zodat problemen kunnen worden voorkomen.

Het gaat juist om de situatie dat er geen andere apparatuur van KPN betrokken is om mee samen te werken.

Zou de firmware niet kunnen constateren wat voor een apparaat de master is en afhankelijk daarvan wel of niet de nieuwe firmware aan kunnen bieden?


Achter een modem/router van een andere provider hoort een bedraad aangsloten Superwifi altijd de master te worden zoals hier al genoemd.

 Als KPN aparatuur verkoopt die via een andere provider geen update meer kan krijgen zoals met de Experia Wifi mij ook bij Ziggo lukte, dan moeten deze of niet meer worden verkocht of duidelijk aangeven.

Ik begrijp dat het met de nieuwe software mogelijk anders werkt, maar dan zou dit  moeten worden benoemd in de sectie updates betreffende dit product.

 

Verder ga ik er vanuit dat ze gewoon blijven werken ook met de oude firmware. Ik begrijp de vraag wel, het wordt overal ook aangeraden alles up to date te houden.


Als KPN aparatuur verkoopt die niet via een andere provider geen update meer kan krijgen zoals met de Experia Wifi mij ook bij Ziggo lukte, dan moeten deze of niet meer worden verkocht of duidelijk aangeven.

Dit zou ook gewoon mogelijk moeten zijn en ook met de nieuwe KPN firmware.

KPN zal die nieuwe firmware een keer vrij moeten geven voor manuele installatie via die "firmware upgrade" knop.


Ik heb wel eens begrepen dat de certificaten bij de versterkers met oude firmware allang verlopen zijn. Daardoor kunnen ze geen geldige https verbinding meer maken met de update servers.

De versterkers met oude firmware kunnen alleen nog maar geupdate worden als KPN de update "pusht". En dat kan KPN op zn eigen netwerk en alleen met z'n eigen Experiabox of KPN Box. 


Dit zou ook gewoon mogelijk moeten zijn en ook met de nieuwe KPN firmware.

KPN zal die nieuwe firmware een keer vrij moeten geven voor manuele installatie via die "firmware upgrade" knop.

Die knop is er in de nieuwe versie inderdaad. Persoonlijk verwacht ik dat die ook nog komt bij de oude, net zoals bij de Experia Wifi.  Het is ni gekoppeld aan de Box 12 (en V10) update.

Laten we niet te veel afdwalen van de vraag van het topic, het gaat hier vooral om zijn situatie.


Jasper van KPN schreef:

Op dit moment is die knop er alleen in de nieuwe firmware om die bij te werken. In de oude firmware is die optie er niet. Ik weet niet of die later komt.

Heeft de huidige firmware voor de SW2 dan geen firmware update knop zoals de Experia WiFi?

 

Ik heb overigens 1.00.41 op de Experia WiFi's staan.

https://community.kpn.com/product-updates/experia-wifi-update-naar-v1-00-41-590322

Leuk hé? Dat updaten van KPN. Wat een feest.


 


Dit zou ook gewoon mogelijk moeten zijn en ook met de nieuwe KPN firmware.

KPN zal die nieuwe firmware een keer vrij moeten geven voor manuele installatie via die "firmware upgrade" knop.

Die knop is er in de nieuwe versie inderdaad. Persoonlijk verwacht ik dat die ook nog komt bij de oude, net zoals bij de Experia Wifi.  Het is ni gekoppeld aan de Box 12 (en V10) update.

Laten we niet te veel afdwalen van de vraag van het topic, het gaat hier vooral om zijn situatie.

Maar die knop is er naar mijn weten al in de oude firmware en het gaat mij juist om de situatie van TS dus snap ik jouw laatste opmerking niet helemaal.


We dwalen toch niet af @Jasper van KPN, het gaat juist om het feit hoe te updaten buiten een kpn verbinding. Wat wettelijk ondersteund moet worden volgens de Rijksoverheid, zoals ik hem lees (corrigeer me als ik dit verkeerd lees). Dit was TS ze vraagstelling, daarom snap ook ik niet je laatste opmerking.


Nick83 schreef:

Ik heb overigens 1.00.41 op de Experia WiFi's staan.

Ik ook, maar soms is het makkelijker om een screenshot te hergebuiken.

https://community.kpn.com/product%2Dupdates/experia%2Dwifi%2Dupdate%2Dnaar%2Dv1%2D00%2D41%2D590322?postid=1745146#post1745146


Maar die knop is er naar mijn weten al in de oude firmware en het gaat mij juist om de situatie van TS dus snap ik jouw laatste opmerking niet helemaal.

Die opmerking ging vooral over alle Experia Wifi's, die is hier nu niet van toepassing. Dat die het heeft: ja, dat klopt, Maar daar hoeven dan niet meerdere screenshots van als het over de SuperWifi gaat.

Zoals gezegd is die knop er op dit moment niet in de SuperWifi. We kunnen in een cirkeltje gaan, maar dat laat die knop niet opeens verschijnen. Ik heb dat doorgegeven zodat gekeken kan worden of die (later) kan worden toegevoegd. 


Maar die knop is er naar mijn weten al in de oude firmware en het gaat mij juist om de situatie van TS dus snap ik jouw laatste opmerking niet helemaal.

Die opmerking ging vooral over alle Experia Wifi's, die is hier nu niet van toepassing. Dat die het heeft: ja, dat klopt, Maar daar hoeven dan niet meerdere screenshots van als het over de SuperWifi gaat.

Zoals gezegd is die knop er op dit moment niet in de SuperWifi.

Maar naar mijn weten heeft de "oude" firmware van de "super"WiFi die knop ook!

Daarbij plaats ik helemaal niet meerdere screenshots.


Het was niet specifiek aan jou gericht, ik bedoelde het in z'n algemeenheid. Het staat wel onder een quote van jou, ik snap dat het lijkt dat het tegen jou is. maar zo was het niet bedoeld.

Maar naar mijn weten heeft de "oude" firmware van de "super"WiFi die knop ook!

Maar daarmee kom je dan niet bij de nieuwe firmware. Die zoekt dan alleen naar de nieuwe versie van de oude firmware. Daarom heb ik dat dus doorgegeven.


wjb schreef:

Maar naar mijn weten heeft de "oude" firmware van de "super"WiFi die knop ook!

Maar daarmee kom je dan niet bij de nieuwe firmware. Die zoekt dan alleen naar de nieuwe versie van de oude firmware. Daarom heb ik dat dus doorgegeven.

Waarom schrijf je dat dan zo ontzettend onduidelijk of eigenlijk ... niet?

Jasper van KPN schreef:

Zoals gezegd is die knop er op dit moment niet in de SuperWifi. We kunnen in een cirkeltje gaan, maar dat laat die knop niet opeens verschijnen. Ik heb dat doorgegeven zodat gekeken kan worden of die (later) kan worden toegevoegd. 


Je kunt het op meerdere manieren interpreteren. De strekking van beide is dat er nu geen knop is die het overzet naar de nieuwste software. Dat is geen verdere discussie waard. 

 

Ik heb al een terugkoppeling gekregen, er gaat onderzocht worden of en hoe dat mogelijk gemaakt kan worden.


Je kunt het op meerdere manieren interpreteren. De strekking van beide is dat er nu geen knop is die het overzet naar de nieuwste software.

Met alle respect maar als je schrijft dat die knop dan niet opeens zal verschijnen dan kan ik niet anders dan maar tot één conclusie komen, namelijk dat die knop er nu niet zou zijn.

Ik vind het best wel jammer en eigenlijk ook onterecht dat je nu op deze manier reageert.


Je kunt het op meerdere manieren interpreteren. De strekking van beide is dat er nu geen knop is die het overzet naar de nieuwste software. Dat is geen verdere discussie waard. 

 

Ik heb al een terugkoppeling gekregen, er gaat onderzocht worden of en hoe dat mogelijk gemaakt kan worden.

Vergeet die knop een fabrieks herstel zou de nieuwe software toch ook moeten ophalen uiteindelijk is deze beschikbaar voor de SW2.

Downloaden en zo installeren zal vermoedelijk ook niet werken. Dat lijkt mij voor een niet kpn verbinding de meest simpele oplossing.

 

Het gaat erom dat de vraagsteller de software Nu krijgt verdere updates na de overstap is van latere zorg.

 


Je kunt het op meerdere manieren interpreteren. De strekking van beide is dat er nu geen knop is die het overzet naar de nieuwste software. Dat is geen verdere discussie waard. 

 

Ik heb al een terugkoppeling gekregen, er gaat onderzocht worden of en hoe dat mogelijk gemaakt kan worden.

Vergeet die knop een fabrieks herstel zou de nieuwe software toch ook moeten ophalen uiteindelijk is deze beschikbaar voor de SW2.

Downloaden en zo installeren zal vermoedelijk ook niet werken. Dat lijkt mij voor een niet kpn verbinding de meest simpele oplossing.

 

Het gaat erom dat de vraagsteller de software Nu krijgt verdere updates na de overstap is van latere zorg.

 

Als je modem niet de nieuwe software heeft, krijgen je SW2 punten dit ook niet. Zelfs met fabrieksinstellingen reset niet.


Kortom, dan houd het op want laten we maar niet beginnen over die langdurige update periode van de Box 12.

Na de overstap zal het niet beter worden. Dan blijven enkel de twee beschreven opties over voorzover een van beide haalbaar of mogelijk is. Wellicht dat de update dan zelfs wel meteen binnen wordt gehaald.


Ik wacht met smart af, maar heb de hoop wel een beetje opgegeven… 


Klopt, met een reset wordt de nieuwe software dan niet geïnstalleerd inderdaad. Het is nu zoals gezegd gekoppeld aan de modemupdate.

Naar aanleiding van de berichten in dit topic wordt wel onderzocht wat de mogelijkheden zijn om SuperWifi's die niet met een KPN modem worden gebruikt te updaten. Dus dat loopt nu.


Klopt, met een reset wordt de nieuwe software dan niet geïnstalleerd inderdaad. Het is nu zoals gezegd gekoppeld aan de modemupdate.

Naar aanleiding van de berichten in dit topic wordt wel onderzocht wat de mogelijkheden zijn om SuperWifi's die niet met een KPN modem worden gebruikt te updaten. Dus dat loopt nu.

Bedankt voor de terug koppeling, fijn om te horen dat het wordt opgepakt indien mogelijk!


Warempel ineens de update afgelopen nacht… 🤔


Ah kijk aan, dat scheelt. Dan kan je ze meenemen inclusief de nieuwe software als je naar een andere provider gaat dus. Via de SuperWifi zal je dan ook kunnen controleren of er nieuwere software beschikbaar is.


Ah kijk aan, dat scheelt. Dan kan je ze meenemen inclusief de nieuwe software als je naar een andere provider gaat dus. Via de SuperWifi zal je dan ook kunnen controleren of er nieuwere software beschikbaar is.

Hoe kom ik in de superwifi? Kan via mijn KPN en via mijnmodem niet bij de apparaten (zoals bij de oude software)

moet ik dan via ip van SW zelf?


Reageer