Skip to main content

Hallo,

ik stap binnenkort over naar een concurrent, na een heleboel gedoe en waar ik niet over zal uitweiden hier.

graag zou ik mijn aangeschafte SW2 blijven gebruiken als stand alone, maar deze zitten nog op oude firmware. Omdat mijn V12 ook nog niet over is…

ik krijg langzaam het idee dat ik 2 jaar gedoe niet had hoeven hebben als ik de nieuwe firmware had gehad op de V12… maar dat is te laat nu.

hoe zorg ik dat ik de SW2 voor 15 oktober op de nieuwe firmware heb en zo de standalone functie kan gebruiken?

Persoonlijk vind ik ook dat ik op aangeschafte SW2 die update moet krijgen, maar dat gaat lastig als je geen KPN modem meer hebt…

Je kan alleen in de superwifi komen als ze geen onderdeel zijn van een Mesh netwerk. 

Ah kijk aan, dat scheelt. Dan kan je ze meenemen inclusief de nieuwe software als je naar een andere provider gaat dus. Via de SuperWifi zal je dan ook kunnen controleren of er nieuwere software beschikbaar is.

Hoe kom ik in de superwifi? Kan via mijn KPN en via mijnmodem niet bij de apparaten (zoals bij de oude software)

moet ik dan via ip van SW zelf?

Ja via ip van de superwifi. Ze poppen ook in windows netwerkverkenner op met een eigen icoon.

Echt top! Ben nu al 4 uur bezig om SW2 weer aan de praat te krijgen. 1e zit op Odido modem en werkt, kan deze ook benaderen. Overige allemaal eerst bedraad op deze “master” aangesloten, na reset tot paarse lampje. 
zie ze dan ook in de topologie, maar als ik ze loskoppel en draadloos ergens anders plaats, blijven ze groen knipperen.

Blijft een drama, na stroomuitval ineens alle slaves oranje en reset en bedraad aansluiten is geen oplossing. Alles incl. Master al eens gereset, niks 😩

in topologie ook geen draadloze verbindingen met de slaves?? Dus heb je er niks meer aan alleen als bedraad “powerline” achtig systeem?

ook is de firmware knop ineens weer weg, terwijl die er wel stond… ☹️

@KPN kopen jullie ze ook terug 😠😤

... alleen als bedraad “powerline” achtig systeem?

Wat bedoel je hier mee? Wat hebben powerlines hier mee te maken? 

... alleen als bedraad “powerline” achtig systeem?

Wat bedoel je hier mee? Wat hebben powerlines hier mee te maken? 

Dat de schotels alleen met elkaar verbinden op een 2,4ghz en dat er geen draadloze apparaten op koppelen. Kan alleen een pc met ethernet verbinden, dus gewoon luxe powerline setjes geworden 

De SuperWifi's horen ook dan te functioneren, als de eerste met een kabel is aangesloten op het modem en de rest een goede verbinding met elkaar heeft. Het enige verschil is dat er geen KPN modem bij zit, de SuperWifi's werken dan op zichzelf. Met het Wifi netwerk moet je dan ook apparaten kunnen verbinden. 

Als je iets gaat resetten zou ik alle SuperWifi's resetten en daarna stuk voor stuk weer opnieuw aansluiten en koppelen. Niet alleen een, wat je leek te zeggen.

Echt top! Ben nu al 4 uur bezig om SW2 weer aan de praat te krijgen. 1e zit op Odido modem en werkt, kan deze ook benaderen. 

Via WiFi?  Kun je inloggen op het WiFi van deze SuperWiFi zelf?

De SuperWifi's horen ook dan te functioneren, als de eerste met een kabel is aangesloten op het modem en de rest een goede verbinding met elkaar heeft. Het enige verschil is dat er geen KPN modem bij zit, de SuperWifi's werken dan op zichzelf. Met het Wifi netwerk moet je dan ook apparaten kunnen verbinden. 

Als je iets gaat resetten zou ik alle SuperWifi's resetten en daarna stuk voor stuk weer opnieuw aansluiten en koppelen. Niet alleen een, wat je leek te zeggen.

Hallo Jasper, 

ik heb alles meerde malen terug gereset tot paars en dan eerst 1 aan modem gehangen. Daarna alles ingesteld zoals ik wil (Ssid en inlog etc.) Dan 1 voor 1 de extra punten een half uur bekabeld aangesloten tot ze groen zijn en dan dus nog gewacht (ook al eens een hele nacht voor zekerheid) 

Als ik ze dan los koppel en 2 meter verder zet, blijft hij na opstarten oranje, ook zie ik in thuisnetwerk geen gekoppelde apparaten. (Ook niet als ik ze verder weg zet en ernaast zit met 2 telefoons)

alleen de bekabelde verbinding werkt op lage snelheid bij Speedtest. 

Worden er moedeloos van zo, heb 4 van die K€@&dingen en kan er niks mee, alleen een hele luxe powerline verbinding.

Als ik ze dan los koppel en 2 meter verder zet, blijft hij na opstarten oranje

Hoeveel heb je er? Je begrijp toch wel dat de master altijd bekabeld aangesloten moet blijven?

Als jij ze allemaal los trekt, dan begrijp ik jouw powerline opmerking beter.

Hoeveel heb je er? Je begrijp toch wel dat de master altijd bekabeld aangesloten moet blijven?

Als jij ze allemaal los trekt, dan begrijp ik jouw powerline opmerking beter.

Ja, ik snap dat de master bedraad moet zijn… maar de rest lijkt de wifi niet te werken en het punt alleen ethernet door te geven.

Ja, ik snap dat de master bedraad moet zijn… maar de rest lijkt de wifi niet te werken en het punt alleen ethernet door te geven.

En heb je van de master wel gewoon WiFi? 

Hoe lang hou je het knopje vast bij resetten? Dat moet wel zowat 20 seconden. Doe je dat?

Hoe lang hou je het knopje vast bij resetten? Dat moet wel zowat 20 seconden. Doe je dat?

Master geeft wel wifi signaal, snap er echt niks meer van.

ik heb de reset al op 100 manieren gedaan, ook heel lang. Ook het koppelen op diverse manieren qua duur en of op poort 2 van de master of op mijn switch en altijd zelfde resultaat… na loskoppelen en ergens anders plaatsen krijg ik oranje lampje.

Kleine extra voetnoot, het werkte dus wel een tijd en na stroomstoring was het mis. 
Ook zie ik geen firmware update knop meer, ik meen dat die er toen alles werkte wel was..??

Hoe is het u gelukt om u superwifi bij te werken.

Hoe vaak ik ook blijf klikken geen firmware update

Ik gebruik een mikrotik router en geen knp router.

Zou ook wel graag de laatste versie willen ontvangen, heb overigens wel kpn als provider.

Met vriendelijke groet 

Dennis

Zou ook wel graag de laatste versie willen ontvangen, heb overigens wel kpn als provider.

Met vriendelijke groet 

Dennis

Die Mikrotik is het probleem. Op dit moment lijkt een KPN router verplicht om de nieuwe software binnen te harken.

@Dwlindeboom  die nieuwe software die je op de valreep hebt binnen gekregen is een deel van het probleem. Bij de meest recente versie daarvan wordt de standalone werking niet ondersteund. Zie het update topic.

De slave's nemen soms de zelf ingestelde SsiD niet goed over. Dat ondervond een ex kpn klant die sinds kort bij Ziggo zit. Mijn stelling is dat je dergelijke producten met de naam van een provider erop beter kan huren. Wat bij KPN nu ook mogelijk is.

Met vriendelijke groet 

Dennis

Die Mikrotik is het probleem. Op dit moment lijkt een KPN router verplicht om de nieuwe software binnen te harken.

@Dwlindeboom  die nieuwe software die je op de valreep hebt binnen gekregen is een deel van het probleem. Bij de meest recente versie daarvan wordt de standalone werking niet ondersteund. Zie het update topic.

De slave's nemen soms de zelf ingestelde SsiD niet goed over. Dat ondervond een ex kpn klant die sinds kort bij Ziggo zit. Mijn stelling is dat je dergelijke producten met de naam van een provider erop beter kan huren. Wat bij KPN nu ook mogelijk is.

Hallo Rowi,

dan is KPN in overtreding van de wet. Ik zit nu met 4 apparaten die niet werken. Een zelfde set nu aanschaffen kost me nog eens minimaal €300-350. Of 3x 2,50 per maand 👎
Hierbij nog 1x de oproep aan ​@KPN ​@Jasper van KPN om een oplossing aan te dragen, dit moet toch gewoon haalbaar zijn? 

Dwlindeboom schreef:

dan is KPN in overtreding van de wet. 

Dat jij de laatste firmware van die apparaten moet kunnen installeren lijkt mij duidelijk maar ik ben wel benieuwd welke wet overtreden wordt.

Dwlindeboom schreef:

dan is KPN in overtreding van de wet. 

Dat jij de laatste firmware van die apparaten moet kunnen installeren lijkt mij duidelijk maar ik ben wel benieuwd welke wet overtreden wordt.

Volgens mij deze

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/35734_implementatiewet_richtlijnen 

maar als ik niet huur maar ze gekocht heb, moeten ze ook werken, onafhankelijk van de provider. Dit werkte goed en hebben ze volgens mij zelf om zeep geholpen met een update, die ik dus automatisch kreeg en niet kan terugdraaien…

Ik ga ervan uit dat de Super wifi 2 punten wel zullen werken als deze allemaal bedraad zijn aangesloten.

Ik zie op het screenshot onbereikbaar staat dat in de web gui van je Odido modem/router.

En ze zenden blijkbaar geen ssid meer uit?

Ik ga ervan uit dat de Super wifi 2 punten wel zullen werken als deze allemaal bedraad zijn aangesloten.

Ik zie op het screenshot onbereikbaar staat dat in de web gui van je Odido modem/router.

En ze zenden blijkbaar geen ssid meer uit?

Dit is de web gui van master SW2, hij koppelt nog wel met de anderen, maar geeft dit niet weer in overzicht en kan alleen via ethernet een laptop bijvoorbeeld aan een “niet bereikbaar“ punt koppelen. 
lijkt dus alleen exclusief een 2,4 SW2 master naar SW2 slave te maken?

Dus de daadwerkelijke mesh functie het onderling draadloos verbinden werkt wel? Anders zou je geen verbinding krijgen via de rj45 aansluitingen.

Ik heb hier 2 zwarte SuperWiFi's met nieuwe firmware achter een Opnsense router draaien. Ik kan er 1 gewoon los koppelen. Je ziet hem hier staan in de webinterface met stippellijntje verbonden:

Met vriendelijke groet 

Dennis

Die update knopjes hebben nog nooit gewerkt volgens mij. Je moet ze achter een KPN router hebben en gewoon wachten. 

Mijn zwarte SuperWiFi's heb ik nu wel achter Opnsense zitten, maar vanwege het updaten had ik ze toen ook rechtstreeks aan de Experiabox zitten.

Marlon92 schreef:

Die update knopjes hebben nog nooit gewerkt volgens mij.

Ik weet niet of ze op de "super"WiFi's werken maar op de Experia Wifi werken ze in ieder geval wel.

Reageer