Skip to main content

Mijn (super)WiFi wil met geen mogelijkheid verbinden met mijn modem. Heb alle stappen al doorlopen. Resetten, verbinding proberen te maken, stroom er af, modem resetten. Niets werkt. 
 

Wie heeft de gouden tip? 

Mijn (super)WiFi wil met geen mogelijkheid verbinden met mijn modem. Heb alle stappen al doorlopen. Resetten, verbinding proberen te maken, stroom er af, modem resetten. Niets werkt. 
 

Wie heeft de gouden tip? 

Laat maar. Ik stuur het spul terug. Dan mijn telefoon maar als hotspot gebruiken. 


Mijn (super)WiFi wil met geen mogelijkheid verbinden met mijn modem. Heb alle stappen al doorlopen. Resetten, verbinding proberen te maken, stroom er af, modem resetten. Niets werkt. 
 

Wie heeft de gouden tip? 

Laat maar. Ik stuur het spul terug. Dan mijn telefoon maar als hotspot gebruiken. 

Is hier een v12 bij betrokken? Voer dan onderstaand stappenplan uit.

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Mijn (super)WiFi wil met geen mogelijkheid verbinden met mijn modem. Heb alle stappen al doorlopen. Resetten, verbinding proberen te maken, stroom er af, modem resetten. Niets werkt. 
 

Wie heeft de gouden tip? 

Laat maar. Ik stuur het spul terug. Dan mijn telefoon maar als hotspot gebruiken. 

Is hier een v12 bij betrokken? Voer dan onderstaand stappenplan uit.

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Hartelijk dank voor je reactie. Dit heb ik meerdere malen uitgevoerd. Helaas zonder succes….


Hi @ErikP1984 en welkom op het forum!

Dan ben ik benieuwd waar het precies mis gaat. Als je één SuperWifi punt bekabeld aansluit op je modem, dan werkt hij wel? Of doet hij dan ook niks?

Mocht hij dan ook niks doen, kun je dan vertellen hoe je dit constateert? Dan kan ik met je meedenken. 
Voor de handigheid kun je ook ons kennisartikel over het installeren en aansluiten van de SuperWifi doornemen. Wellicht staat daar toch een stap in die je nog niet geprobeerd hebt. 


Mag ik aanhaken op dit topic met een gerelateerd probleem?
 

Heb lang gedoe gehad met SuperWifi2 en V10A modem die geen draadloze verbinding vast hield, naar uiteindelijk bleek ook niet op een halve meter afstand met niks ertussen. Superwifi omgeruild, probleem bleef. Uiteindelijk ook modem vervangen voor V12. Probleem opgelost! 
 

Na maanden stabiel draaien heb ik vorige week een gratis upgrade gekregen van 100 naar 200 Mbps. Dat was blijven hangen of zo, want ‘s morgens geen verbinding. In overleg met helpdesk alles gereset want het zat echt bij mij thuis. Toen dat nog niet werkte monteur ingepland en half uurtje later volgt een mail ‘wijziging upgrade is klaar’ en alles werkte weer (het zat dus toch niet bij mij thuis zoals ik al had gezegd…). Althans, alles behalve de Superwifi….

 

Die was sindsdien rood. Naar beneden gehaald, gereset enz, zelfde verhaal. Zodra ie draadloos was aangesloten sprong ie op paars (geen configuratie). Stappen van hierboven uitgevoerd en alles weer geconfigureerd. Toen kwam de Superwifi op kabel in groene modus. Maar de verbinding stotterde…. lampje was paar minuten groen, sprong dan naar knipperend paars aantal maal en dan weer op groen en dat bleef herhalen.

 

Na overleg met medewerker (3e gesprek al weer), omgeruild in winkel. Maar het nieuwe SuperWifi2 punt doet precies hetzelfde….

 

Nu begin ik wanhopig te worden…. wordt dit ooit weer stabiel? Voor de upgrade deed ie het!
Of kan ik hem maar beter terugsturen en wat meer geld uitgeven?


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.

Tot het SuperWifi2 vijf keer rood knippert of totdat op het modem lampjes uitgaan en de middelste weer aan, seconde of 15 zeker. Resultaat is SuperWifi2 brandt paars (=geen configuratie) en modem heeft weer standaard SSID (totdat ie de gegevens uit de cloud ophaalt), is DHCP pool start adres kwijt en standaard admin wachtwoord.


Hi @ErikP1984 en welkom op het forum!

Dan ben ik benieuwd waar het precies mis gaat. Als je één SuperWifi punt bekabeld aansluit op je modem, dan werkt hij wel? Of doet hij dan ook niks?

Mocht hij dan ook niks doen, kun je dan vertellen hoe je dit constateert? Dan kan ik met je meedenken. 
Voor de handigheid kun je ook ons kennisartikel over het installeren en aansluiten van de SuperWifi doornemen. Wellicht staat daar toch een stap in die je nog niet geprobeerd hebt. 

Hij doet niets. Lampje blijft op paars. Wat ik ook doe. Resetten heb ik geprobeerd. Opnieuw het hele proces herhalen van vel groen knipperen naar een groen knipperend, bijna niet zichtbaar groen en overgaan in paars. Dit is wat er constant gebeurt. 


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.

Tot het SuperWifi2 vijf keer rood knippert of totdat op het modem lampjes uitgaan en de middelste weer aan, seconde of 15 zeker. Resultaat is SuperWifi2 brandt paars (=geen configuratie) en modem heeft weer standaard SSID (totdat ie de gegevens uit de cloud ophaalt), is DHCP pool start adres kwijt en standaard admin wachtwoord.

Ook dit werkt bij mij niet. Gaat elke keer naar paars. 


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.

Tot het SuperWifi2 vijf keer rood knippert of totdat op het modem lampjes uitgaan en de middelste weer aan, seconde of 15 zeker. Resultaat is SuperWifi2 brandt paars (=geen configuratie) en modem heeft weer standaard SSID (totdat ie de gegevens uit de cloud ophaalt), is DHCP pool start adres kwijt en standaard admin wachtwoord.

Ook dit werkt bij mij niet. Gaat elke keer naar paars. 

En dan moet u hem natuurlijk bekabeld aansluiten. En vervolgens weglopen en hem een heel poosje met rust laten...


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.

Tot het SuperWifi2 vijf keer rood knippert of totdat op het modem lampjes uitgaan en de middelste weer aan, seconde of 15 zeker. Resultaat is SuperWifi2 brandt paars (=geen configuratie) en modem heeft weer standaard SSID (totdat ie de gegevens uit de cloud ophaalt), is DHCP pool start adres kwijt en standaard admin wachtwoord.

Ook dit werkt bij mij niet. Gaat elke keer naar paars. 

En dan moet u hem natuurlijk bekabeld aansluiten. En vervolgens weglopen en hem een heel poosje met rust laten...

Dit heb ik gedaan… paar uur gewacht. Net nog maar eens geprobeerd. Aanzetten op kabel: groen. Kabel eruit: rood. Kabel er weer in en opnieuw opstarten: knippert groen (opstarten), brandt groen voor paar minuten (werkt als een tierelier, alles okay in de Thuis app enz), knippert minuut lang paars (???), nu is weer groen en werkt weer.

Ik hoor graag wat er aan de hand is, ik ben het spoor totaal bijster (en beu om mijn tijd te verprutsen met modems restten, proberen in te loggen wat op mysterieuze wijze vaak niet werkt en dan weer wel enz).


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.

Tot het SuperWifi2 vijf keer rood knippert of totdat op het modem lampjes uitgaan en de middelste weer aan, seconde of 15 zeker. Resultaat is SuperWifi2 brandt paars (=geen configuratie) en modem heeft weer standaard SSID (totdat ie de gegevens uit de cloud ophaalt), is DHCP pool start adres kwijt en standaard admin wachtwoord.

Ook dit werkt bij mij niet. Gaat elke keer naar paars. 

En dan moet u hem natuurlijk bekabeld aansluiten. En vervolgens weglopen en hem een heel poosje met rust laten...

Zeker! Dat heb ik 4x gedaan, minimaal 30 minuten. 


Dit heb ik gedaan… paar uur gewacht. Net nog maar eens geprobeerd. Aanzetten op kabel: groen. Kabel eruit: rood. Kabel er weer in en opnieuw opstarten: knippert groen (opstarten), brandt groen voor paar minuten (werkt als een tierelier, alles okay in de Thuis app enz), knippert minuut lang paars (???), nu is weer groen en werkt weer.

Ik hoor graag wat er aan de hand is, ik ben het spoor totaal bijster (en beu om mijn tijd te verprutsen met modems restten, proberen in te loggen wat op mysterieuze wijze vaak niet werkt en dan weer wel enz).

Het is een volgorde probleem. Eerst superwifi,s resetten naar paars maar zonder ethernetkabelverbindingen naar de v12. 

Dan v12 resetten en helemaal terug laten komen met de wifi etc.

 

Dan pas de paarse superwifis aansluiten op ethernet voor aantal minuten . Als ze nu dan worden losgekoppeld zouden ze naar draadloos groen moeten gaan.


Hoe lang houd u het resetknopje vast? Want dit moet wel minstens 15 seconden ofzo. Best lang.

Tot het SuperWifi2 vijf keer rood knippert of totdat op het modem lampjes uitgaan en de middelste weer aan, seconde of 15 zeker. Resultaat is SuperWifi2 brandt paars (=geen configuratie) en modem heeft weer standaard SSID (totdat ie de gegevens uit de cloud ophaalt), is DHCP pool start adres kwijt en standaard admin wachtwoord.

Ook dit werkt bij mij niet. Gaat elke keer naar paars. 

En dan moet u hem natuurlijk bekabeld aansluiten. En vervolgens weglopen en hem een heel poosje met rust laten...

Dit heb ik gedaan… paar uur gewacht. Net nog maar eens geprobeerd. Aanzetten op kabel: groen. Kabel eruit: rood. Kabel er weer in en opnieuw opstarten: knippert groen (opstarten), brandt groen voor paar minuten (werkt als een tierelier, alles okay in de Thuis app enz), knippert minuut lang paars (???), nu is weer groen en werkt weer.

Ik hoor graag wat er aan de hand is, ik ben het spoor totaal bijster (en beu om mijn tijd te verprutsen met modems restten, proberen in te loggen wat op mysterieuze wijze vaak niet werkt en dan weer wel enz).

Het is een volgorde probleem. Eerst superwifi,s resetten naar paars maar zonder ethernetkabelverbindingen naar de v12. 

Dan v12 resetten en helemaal terug laten komen met de wifi etc.

 

Dan pas de paarse superwifis aansluiten op ethernet voor aantal minuten . Als ze nu dan worden losgekoppeld zouden ze naar draadloos groen moeten gaan.


Ook in mijn geval?

Hij doet het goed en is groen, is zichtbaar in de app enz. Alleen eens in de zoveel tijd knippert ie een aantal keer paars. Erna wordt ie meestal weer groen. Op dat moment hapert de wifi (en verlies je bijvoorbeeld een videoverbinding).

 


@BruisTablet Heeft altijd enorm goed advies, dus ik raad jullie beiden aan om zijn stappen te proberen @basherd_wie en @ErikP1984

Gaat het dan wel goed?


@BruisTablet Heeft altijd enorm goed advies, dus ik raad jullie beiden aan om zijn stappen te proberen @basherd_wie en @ErikP1984

Gaat het dan wel goed?

Ik heb dezelfde stappen voor de derde keer doorlopen en de boel lijkt nu stabiel. Ik doe precies hetzelfde dus geen idee waarom het nu wel werkt. (…)

Hopelijk blijft ie het nu zo lang mogelijk doen.

Bedankt voor het meedenken!


@basherd_wie Fijn! Ik hoop het ook. 🤞