Skip to main content

Zie de 3 superwifi punten niet meer in kpn box 12 ook niet bij kpn thuis app is al zo sinds monteur is geweest aantal maanden geleden hoe weet ik nu dat ze het doen lampjes branden allemaal groen maar kan dus niets zien in modem en in kpn thuis app ziet hij ze ook niet monteur zei destijds  zo lang ze het doen maakt het niet uit of je ze in de app ziet mvg jurgen

Hoi @Jukkie26
Zolang ze het goed doen moet het inderdaad niet uit maken. Loop je ergens tegenaan?


Heb je ze ook al gereset?
We hebben hier ook een handig topic over:

 


Heb ze al een paar keer gereset en opnieuw geinstaleerd maar zie ze nog steeds niet in app of kpnbox 12  loop nergens tegenaan maar normaal zou je zeggen als je  er een app zoals kpnthuis hebt dat het dan ook werkt en dat je bijvoorbeeld het lampje van wifipunt kunt dimmen maar weekt dus niet zie ze niet


Ah dat schiet niet op inderdaad, de lampjes dimmen heb je de app niet voor nodig, dat kan ook met het WPS knopje.

Je zou nog een schone installatie kunnen proberen maar het is natuurlijk aan jou of dat de moeite waard is: 

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Heb ze al een paar keer gereset en opnieuw geinstaleerd maar zie ze nog steeds niet in app of kpnbox 12  loop nergens tegenaan maar normaal zou je zeggen als je  er een app zoals kpnthuis hebt dat het dan ook werkt en dat je bijvoorbeeld het lampje van wifipunt kunt dimmen maar weekt dus niet zie ze niet

Hoi Jukkie,

Helemaal mee eens met jou bovenstaande antwoord. Heb net telefonisch contact gehad met de KPN en die konden ook niks voor mij doen. Heel apart je koopt toch ook een auto wat belangrijk is dat alles het doet. Heb je nog tips voor mij of is het bij jou al gelukt en zo ja hoe


Ik heb dus hetzelfde, ik vraag me dus af waar ik ze kan zien. De thuis app werkt niet meer namelijk.

je moet nu die andere hebben en daar zie ik ze niet.


Maar wat wil je dan doen met die app?? Ik heb em nog nooit gebruikt om eerlijk te zijn.


Nou met de thuis app kon je beide wifi versterkers zien en aanpassen.

ik begrijp nu dat je die niet nodig hebt om de lampjes uit te zetten. Maar het is op zijn minst vreemd dat je verwezen wordt naar de mijn KPN app en dat er wordt gezegd dat je daar verder alles kan regelen. Maar ik zie de wifi versterkers verder nergens. 


Heb hetzelfde hier.  Sinds 1 week zit ik bij KPN en al 4 keer een schone installatie gedaan omdat de wifi punten verbroken worden en het lampje rood brand.   Zelfs het modem terug gezet naar fabrieksinstelling
 

De wifi punten vallen na een halve dag gewoon weg. (Lees rood lampje)
Zelfs op een meter afstand van het modem vallen de wifiversterkers na een halvedag in het rood.  Daarna met geen mogelijkheid zonder te resetten weer online te krijgen.  
Wellicht hadden we toch beter bij Ziggo moeten blijven.  
 

wij hebben 4 wifi versterkers echter krijg ik de tijd er niet voor om ze allemaal online te krijgen gezien d eerste 2 dan alweer offline zijn.  Het is echt zinloos.

Ik weet geen raad dan maar weer terug naar Ziggo wat nog een maandje doorloopt.  Het thuiswerken gaar gewoon door.  Teleurgestelde KPN klant. 


@Boreen @EribaTriton @Topkoi willen jullie voor jullie specifieke issues een eigen topic aanmaken? We denken daar graag met jullie mee naar een oplossing