Skip to main content

Ik heb een oude boerderij van 200m2 (alles gelijkvloers). Er is 1 kamer waar het wifi bereik zeer slecht/niet aanwezig is. Ook buiten in de tuin is het bereik slecht. Ik zou dit graag willen verbeteren zodat ik op die plekken wél goed wifi bereik heb (oa voor een buitencamera, en de kamer in kwestie is een werkkamer, waar ik nu permanent op hotspot 4G werk, omdat de wifi niet werkt daar).

Wij zitten in het proces om over te gaan op glasvezel (na veel miscommunicatie tussen verschillende partijen hoop ik dat dit glasvezel er volgende week dan eindelijk is). Dus laten we uit gaan van glasvezel. Ik hoopte dat het wifi bereik beter zou worden als we van koper naar glasvezel zouden gaan maar de KPN monteur zei mij dat dit niet het geval zal zijn. Aangezien ik niet voor altijd op mijn mobiel hotspot wil werken, zoek ik naar de beste manier om mijn wifi bereik te vergroten. Doe ik dit het beste met superwifi punten of kan ik beter een ander modem (ik las bijvoorbeeld in ervaringen van anderen dat box 12 een groter wifi bereik heeft, maar anderen zeggen weer juist van niet?) gaan zoeken met een groter wifi bereik? Ik heb momenteel de ExperiaBox v10. Onze huidige snelheid van internet is om en nabij de 16mb, maar ik hoop dat dat meer wordt met de glasvezel aansluiting.

 

Koper of glas heeft geen invloed op de kwaliteit van je wifi. Dat wordt in je modem geregeld.

Als je zo’n groot oppervlak gebruikt, zou ik aanraden om met superwifi-punten van KPN te werken. Daarmee kan je het bereik van je wifi vergroten.

Bovendien zou ik er voor kiezen om die punten zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten, dat geeft ook een hogere snelheid. En als je dan toch aan het bekabelen bent: trek er sowieso eentje door naar je werkkamer! Ik werk thuis slechts in een sporadisch geval op wifi. Bekabeld is zoveel sneller en betrouwbaarder.

 

Admin: zie ook