Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10 met 3 superwifi punten. Echter is het bereik van deze superwifi punten niet groot genoeg voor mijn woning en wil deze gaan vervangen door bekabelde Acces Point van TP-Link (de EAP615-wall). 2 vragen:

Hoe verwijder ik de Super wifi punten uit mijn systeem?

Hoe stel ik het accespoint zo in dat deze hetzelfde netwerk meekrijgt als de Experiabox?

De wifipunten gewoon loskoppelen en terugzetten naar de fabrieksstandaard.

Als de wifipunten losgekoppeld zijn zou de wifi op de V10 automatisch weer moeten gaan werken, want deze was uitgeschakeld bij het gebruik van de KPN wifipunten.

Je kunt de apparaten van TP-Link dezelfde naam en wachtwoord geven als de V10 heeft, maar kunnen geen mesh vormen (niet samenewerken) met de V10, dus eigenlijk net als bij de KPN wifipunten, de wifi op de V10 uitzetten.

@Matthijscamp 


Hoi @Matthijscamp en welkom hier op ons forum!

De wifipunten gewoon loskoppelen en terugzetten naar de fabrieksstandaard.

Als de wifipunten losgekoppeld zijn zou de wifi op de V10 automatisch weer moeten gaan werken, want deze was uitgeschakeld bij het gebruik van de KPN wifipunten.

Je kunt de apparaten van TP-Link dezelfde naam en wachtwoord geven als de V10 heeft, maar kunnen geen mesh vormen (niet samenewerken) met de V10, dus eigenlijk net als bij de KPN wifipunten, de wifi op de V10 uitzetten.

@Matthijscamp

Is het met deze informatie nog gelukt?


Ik heb alles teruggezet naar de Fabrieksinstellingen op de modem en de TP-Link dezelfde naam gegeven als de wifi die door de router wordt uitgezonden. Hij lijkt nu wel vanzelf over te springen, wellicht met kort verlies van connectie maar dat is in mijn geval niet zo erg.

 

Bedankt!


Ik heb alles teruggezet naar de Fabrieksinstellingen op de modem en de TP-Link dezelfde naam gegeven als de wifi die door de router wordt uitgezonden. Hij lijkt nu wel vanzelf over te springen, wellicht met kort verlies van connectie maar dat is in mijn geval niet zo erg.

 

Bedankt!

Dat korte verlies komt omdat de V10 en de TPP-Link geen Mesh kunnen vormen, zoals ik in mijn eerdere reactie schreef @Matthijscamp en graag gedaan uiteraard, goed om te lezen dat alles werkt.

Â