Skip to main content

Goedemiddag,
Momenteel heb ik een Experiabox v10 met 3x een DVS 1200 draadloze verbinding set.
Tot aantal weken gelden werkte dit prima, maar afgelopen periode ben ik bijna ‘expert’ geworden in het resetten, software installeren en alle technische zaken om TV te kunnen kijken.
Aantal keer contact gehad met KPN, maar de storingen (geen TV kunnen kijken) blijven.
Mij werd geadviseerd om een 2-tal Superwifi punten aan te schaffen (huur of koop), dan zouden de problemen opgelost zijn.
Wanneer ik dan de instructies lees zie ik dat er bij de Experiabox 1 superwifi bedraad moet worden aangesloten, dat kan ik begrijpen. Maar hoe krijg ik dan mijn 2 TV’s werkend als ik al 1 Super wifi punt bij mijn Experia box moet plaatsen. Ik dacht door 2 Super wifi punten aan te schaffen en deze bij mijn TV’s, bekabeld naar de TV ontvangers, te plaatsen ik weer normaal TV zou kunnen kijken. Zou dit betekenen dat ik 3 Superwifi punten zou moeten aanschaffen (1x bij Experia box, 2x bij 2 TV’s)?
Wie heeft hier ervaring mee? 

Hallo ​@Peter WVeen welk merk en type tv-ontvangers heb je van KPN in bruikleen???

Bij een V10 met de ‘oude’ firmware, welke firmware heeft jouw modem???

dient de wifi op de modem uit te staan en wordt vervangen door 1 wifipunt.

Het tweede en derde wifipunt kun je eventueel draadloos aansluiten.

De wifipunten hebben 2 LAN-poorten, dus je zou vanuit het 2e wifipunt beide tv's bekabeld aan kunnen sluiten.

Staan de tv's erg ver van elkaar, dan heb je inderdaad een 3e wifipunt nodig om de 2e tv aan te sluiten.

Het voordeel is wel dat je per wifipunt altijd een LAN-poort vrij hebt voor andere zaken, zoals een pc bekabeld aansluiten bijvoorbeeld.

Als de V10 de nieuwste software heeft, kun je met 2 wifipunten vooruit omdat dan de wifi op de V10 weer mee kan doen.

Huur die wifipunten zolang totdat je definitief weet wat je straks nodig hebt en kun je alsnog de juiste aantallen kopen.

Succes.

Hallo ​@Peter WVeen! Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn maar Jan stelt een aantal goede vragen.

• Kun je aangeven welke versie software je op de V10 draait? Is dat de oude of de nieuwe software? 
  • Ik zou wel eerst voor huur kiezen om je er van te verzekeren dat deze oplossing ook daadwerkelijk voor jouw werkt.  

Beste ​@JanD en ​@Remco van KPN,

Bedankt voor jullie reactie. Hoe kom ik er achter welke versie software er draait op mijn V10?

Ik ben een ‘nitwit’ als het gaat om dit soort zaken. Wat ik wel wet is dat ik al een verouderde bekabelde wifi versterker verderop in mijn huis heb staan. Zou ik deze kunnen vervangen door een super wifi punt (de 1e dan) en de 2e dan beneden bij mijn TV plaats.

Groet, Peter

Dag ​@Peter WVeen, ik geef je graag een heel ander advies. In plaats van kosten maken voor superwifi's zou je een monteur kunnen bestellen die keurig kabels trekt vanaf het modem naar de tv's. Dan heb je een fantastische stabiele oplossing.  Hier kan je vinden wat een monteur kan doen en wat de kosten zijn. Of wellicht is er iemand in je omgeving die jou daar bij kan helpen. 

Ha ​@Joep1965

Bedankt voor je reactie en voorgestelde oplossing. Kabels trekken door mijn huis is geen optie.

Modem staat in meterkast en TVs in woonkamer en op zolder.

Waar heb je die bekabelde wifiversterker staan?

Reageer