Skip to main content

Iedere keer gedoe met wifi na update KPN Box 12 of witte wifi versterkers en bij onderhoud van het netwerk

  • 29 July 2024
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Goedendag,

 

Iedere keer nadat KPN onderhoud/update/werkzaamheden heeft gepleegd aan het netwerk kan ik mijn wifiversterkers weer opnieuw instellen/installeren.

Wordt dit onderhand spuugzat want het kost veel tijd om alles weer in orde krijgen.

Gisteren overdag weer een tijd bezig geweest om alles weer in orde te krijgen zodat we ook weer tv konden kijken.

Heb er nu al spijt van dat ik een meerjarig contract met jullie heb afgesloten want anders was ik al overgestapt naar een andere aanbieder.

Ik woon in een appartement, heb een KPN Box 12, 3 witte wifi versterkers, 2 arris vip5205 tv-ontvangers.

 

Hoi @Michael Regensburg, onderhoud aan het netwerk zou dat niet moeten veroorzaken. Wat voor wifi versterkers heb je precies? Je zegt witte, maar er zijn verschillende witte soorten. De vierkante versterker en de ronde SuperWifi1 bijvoorbeeld. 

Wat gebeurt er precies als ze niet meer werken? Doen ze het op dat moment niet meer, krijg je geen signaal, veranderen de lampjes op de versterker? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook. We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Ik heb de witte ronde wifi versterkers.

3 stuks, 1 hangt bij het modem in de meterkast (die zich centraal in het huis bevindt) , 1 staat in de zitkamer en 1 staat in mijn werkkamer.

2 van de drie schijven verliezen hun connectie nadat kpn werkzaamheden heeft uitgevoerd aan het netwerk.

Ze branden wel groen maar de tv-ontvangers stoppen met hun werking doordat de verbinding verbroken is.

Het enige wat er dan opzit is de 2 versterkers naar de meterkast brengen en verbinden met het modem zodat ze weer bijgewerkt worden.

Soms (meestal) lukt dat ook niet en moet ik alle 3 de wifiversterkers opnieuw instellen.

En dan mag ik hopen dat de tv-ontvangers weer gewoon werken want ook dat geeft soms problemen waardoor ik die ook weer moet resetten en opnieuw de software installeren.

Al met al een hoop gedoe en kost ook veel tijd om alles weer werkend te krijgen.

 

Intussen, nadat gisteren de hele zooi er weer uitlag contact gehad met een medewerker van kpn en die vertelde doodleuk dat het een bekend probleem is van de wifiversterkers en dat er niets aan te doen is.

Door de werkzaamheden wordt blijkbaar ook het modem beïnvloed waardoor de versterkers hun verbinding verliezen.

Ze kon mij niets anders mededelen dat dus na iedere keer dat kpn werkzaamheden uitvoert de hele zooi weer opnieuw ingesteld moet worden.

Heb nu van arremoei een netwerkkabel aangelegd van het modem naar de zitkamer zodat het hier in ieder geval blijft werken.

Maar zelfs daar had ik problemen met de tv-ontvanger omdat die bleef aangeven dat hij geen verbinding had met het modem.

Dit terwijl ik alles op dezelfde manier had aangesloten als voor de wijziging.

Aansluiting liep voorheen als volgt:

Wifiversterker → patchkabel naar switch

Switch → patchkabel naar tv-ontvanger

 

Nu wil de tv-ontvanger geen verbinding meer maken via de switch (dus netwerkkabel van modem naar switch en kabel van switch naar ontvanger) en accepteert die alleen de rechtstreekse kabel vanuit het modem.

Heel raar.


Als het onderhoud aan het netwerk is zou dat geen effect moeten hebben op de SuperWifi1 punten die je hebt. Als het een software update van het modem is zou het kunnen, maar kan het gebeuren. Het hangt er dus een beetje vanaf wat voor werkzaamheden het waren. 

Ik snap dat je na werkzaamheden niet elke keer dit proces in wilt, dat zou ik in jouw schoenen ook niet willen. Werkzaamheden aan het netwerk en updates aan het modem gebeuren over het algemeen gelukkig niet heel vaak, hopelijk valt het met de bekabelde optie mee.


Reageer