Skip to main content

Welk outdoor accesspoint is betaalbaar en gemakkelijk bedraad te installeren? Doel WiFi signaal in de tuin te verbeteren. Minimaal bereik 25 meter. 

Op Bol.com staan er genoeg. Kopen is dus niet zo moeilijk maar er moet wel een kabel vanaf het modem naar de betreffende plek😉


Dit lijkt me wel interessant, daar ik dit ook wil.

Ik had het super wifipunt aldaar bekabelt in de garage aangelegd.

Wow, wifi tot achter in de tuin.

Maar de super wifi in garage neemt het modem wifi over, dus is er thuis niet veel wifi meer over en boven helemaal niets.

Modem v10.

Kon ik wel weer oplossen door wifi super punt 2 in kamer te installeren .

Maar ja das me allemaal wel wat veel van het goede.

Trek ik die super wifi’ s eruit dan werkt mijn modem niet meer en moet ik dat opnieuw aansluiten /installeren met SSID en WPA2-sleutel ingeven.

Tjonge jonge wat omslachtig allemaal.

Moet denk een modem v10a of 12 hebben, die blijven wel wifi geven, als ik die super wiffi ‘s loskoppel, als ik het allemaal goed lees hier.

Maar die krijg je ook niet zomaar las ik.

Oke ben er twee dagen mee bezig geweest om het allemaal uit te vogelen en aan te leggen, maar de super wifipunten zijn er weer af.

Nu even naar Bol.com gaan kijken of …..roep U maar, wat zal ik kopen.

Ik ben altijd in voor advies.

Groeten Gerrit.


Bedenk wel @GerritE dat u handmatig in moet loggen op het buitenwifipunt. Met de SuperWiFi's hoeft dat niet. Dan kunt u van binnen naar buiten lopen zonder dat de verbinding verbreekt. Ik zou voor de SuperWiFi's gaan.


Dus ik moet ook weer opnieuw inloggen op het buiten wifipunt als ik in de tuin wifi wil…..van zeg maar bol.com.

Nee dat hoeft inderdaad niet met superwifi van kpn.

Ik vermoed dat superwifi van kpn dan toch DE oplossing is.

Maar ja al die wifipunten .

Ik heb helaas een probleem met allemaal apparaten die aan het stroomnet hangen.

Moet ik denk toch wachten tot ik een nieuw modem krijg, v10a of 12 

Maar die geven ze niet weg. 

Hoop toch dat we een mooie zomer krijgen met lekker zitten achter in de tuin dan maar met 5G op de mobiel.


Bedenk wel @GerritE dat u handmatig in moet loggen op het buitenwifipunt. 

Dat is denk ik een beetje onzin. Als je naar buiten loopt en het WiFi van binnen word te zwak, dan schakelt je toestel toch ook automatisch over naar 4G? Als er dan buiten een ander sterk WiFi netwerk is, dan schakelt die daar naar over. Met hetzelfde gemak als dat die naar 4G schakelt. 


Nou @Nick83 dat was bij mij niet zo. Mijn mobiel bleef net te lang verbonden met het wifipunt binnen waardoor ie niks deed. Uiteindelijk heb ik in het tuinhuis ook een experia wifi geplaatst en het werkt probleemloos. 


Maar de super wifi in garage neemt het modem wifi over, dus is er thuis niet veel wifi meer over en boven helemaal niets.

Dat probleem lost zich binnenkort vanzelf op. Er is een firmware update onderweg. Bij deze update blijft het WiFi op het modem als het goed is wel aan.


O dat is mooi maar ik las dat dit enkel op de modems v10a en 12 is?


Wacht ff tot je binnenkort de nieuwe software op de v10 hebt. Daarna werkt ie perfect samen met de zwarte SuperWiFi 2 😀

 


Top hartstikke bedankt . ik had de superwifi’s al op de kliko liggen, ik was er echt helemaal klaar mee maar haal ze nu toch maar snel weer naar binnen en als U gelijk hebt zal ik ze binnenkort toch weer maar is gaan installeren als de update binnen is.

👍

 


Top hartstikke bedankt . ik had de superwifi’s al op de kliko liggen, ik was er echt helemaal klaar mee maar haal ze nu toch maar snel weer naar binnen en als U gelijk hebt zal ik ze binnenkort toch weer maar is gaan installeren als de update binnen is.

👍

 

@GerritE tegenwoordig kan je ook een extra SWpunt huren voor 2,50 p/m dat is op jr basis goedkoper dan eventueel nog 1 aan te schaffen. Plus je hebt dan ook altijd garantie mocht deze defect raken.(tenzij door eigen toedoen uiteraard)

Succes!


@GerritE Je kan de SWs gebruiken, maar 25m is echt beetje te ver voor hun, je kan hooguit 2,5Ghz gebruiken en waarschijnlijk niet meer dan 30mbs halen per wifi. Long range extender zijn beter, maar ze kunnen ook niet boven 100mbs komen. Je kan beter 2 stroomnet-adapter gebruiken (in de zelfde groep aansluiten) en in de tuinhuis een Wifi-AP aansluiten op de adapter. Stroomnet-adapter zijn soms gevoelig voor schommeling op stroomnet, maar als je apparatuur niet 24/7 online moeten zijn, zijn ze best bruikbaar en halen veel hoger snelheden dan wifi over lange afstanden.


Het superwifipunt werkte perfect tot en met het terras, tot zelf achter in de tuin.

Het gaat erom dat die superwifi’s altijd aan moeten staan omdat een, zelfs het modem wifi overneemt.

Dat is me allemaal te gortig.

Maar ik houd me aan de tip van Nick 83 en Peter G, even geduld en de update afwachten voor mijn experiabox V10.

Mocht het dan gaan lukken, dat de v10 wifi blijft geven als ik de super wifi aansluit of loskoppel cq 230 stekker eruit haal, laat ik het hier nog weten en anders maar geen wifi in de tuin.

Het is toch niet echt weer om er te vertoeven voorlopig.

Later en bedankt nogmaals.✋


Nog iemand een advies voor een merk en type accesspoint?

 


Nog iemand een advies voor een merk en type accesspoint?

 

Kijk hier eens @Beschouwer :

https://www.wifishop.nl/access-points


Het superwifipunt werkte perfect tot en met het terras, tot zelf achter in de tuin.

Het gaat erom dat die superwifi’s altijd aan moeten staan omdat een, zelfs het modem wifi overneemt.

Wat is hier het probleem aan? Wilt u die dingen telkens uitzetten dan?


Ja ik wil dat superwifipunt uit kunnen zetten. ik zit niet alle dag in de tuin en dan hoeft da ding ook niet aan het stroomnet te hangen .


Maar Ik kom er nog een keer op terug.

Als ik nu het super wifi in de garage op stroom aansluit werkt het. tot achter in de tuin wifi.

Het lampje brand wel oranje. Niet groen.

Haal ik ‘m van de stroom, werkt binnen mijn modem wel nog steeds.

En ik zie daar geen update , na inloggen, nog steeds v1.0100t04.3

Nou ja schiet mij maar lek.

Maar het belangrijkste, het werkt zoals ik wil.

Hiep hiep hoera.

Allemaal bedankt 


Reageer