Skip to main content

Ik heb 3 super wifi2 pjnten gekocht. Die op het modem aangesloten werkt maar de 2 andere krijg ik niet werkend.

 

Gr. Henri

 

Admin: afgesplitst

Dat is nog niet mogelijk voor de box 12.  Een update die dit mogelijk maakt is in de maak. Ik verwacht niet dat het op de v10 ook mogelijk wordt.Overigens is het niet nodig om het bekabelde Wi-Fi punt dichtbij het modem te zetten.


Dag @Henri Kraats heb je ze wel eerst allemaal met een kabel verbonden aan het modem?


Hallo @Henri Kraats , welk merk en type modem hen je van KPN in bruikleen?

 


Experiabox v10


Prima modem.  Heb je de SuperWiFi's eerst allemaal bekabeld zodat ze de nieuwste software kunnen updaten? Waar heb je ze staan?


Nu nog allemaal bij het modem. 1 doet het op het moxem bekabeld. De rest doet het niet geeft rood lampje


Ja. Tot ze groen gingen branden. 


Hallo @Henri Kraats en de wifi op de V10 heb je natuurlijk ook uitgezet of is, zoals het hoort, vanzelf uitgegaan?

 


Heeft u ze bij KPN gekocht? Of via marktplaats? 


Ja die is uit gegaan.


Via kpn. 3 stuks


Hallo @Henri Kraats bij de 1e installatie van de wifipunten moeten ze wel allemaal bekabeld aan het modem aangesloten worden, bij groen licht kun je ze eventueel verwijderen.

 


hoe reset ik de wifi pinten van de superwifi 2.0?


Hallo @Henri Kraats achterop moet ergens een resetgaatje of pinnetje zitten, indien gaatje, met een paperclip zolang ingedrukt houden tot het lampje gaat knipperen en/of uitgaat en dan loslaten, zie ook de handleiding.

 


IK heb ze alle 3 gereset tot het lampje paars was. Daarna stuk voor stuk geïnstalleerd door ze aan het modem te hangen en de hele installatie procedure te doen via de app. nog blijven de 2 punten dien los van de lan kabel staan geen verbinding met de wifi punt dat draad gebonden bij het modem staat. de kleur van het lampje bij die 2 is rood.

Wat doe ik fout????


IK heb ze alle 3 gereset tot het lampje paars was. Daarna stuk voor stuk geïnstalleerd door ze aan het modem te hangen...

Toen hingen ze dus alle 3 bekabeld aan het modem? Er was dus nog maar 1 LAN poort op het modem over die leeg was of waar iets anders op aangesloten zat?


Nee ik heb ze 1 voor 1 aan het modem gehangen

 


Nee ik heb ze 1 voor 1 aan het modem gehangen

Dat is dus fout. Zo staat het niet in de handleiding. Eerst allemaal aankoppelen. En even een poosje laten staan. Daarna kunt u de utp-kabel los trekken van de 2de en 3de.

 


het werkt. maar kreeg ze aan de praat door de wps knop te gebruiken.


het werkt. maar kreeg ze aan de praat door de wps knop te gebruiken.

Dat is eigenlijk ook hartstikke fout. Staat zo ook niet in de handleiding.


Staat op internet bij kpn gewoon zo beschreven anders had ik het ook niet gedaan.