Skip to main content

Goedendag,

Ik probeer in te loggen op mijn SuperWifi via IP-adres maar ik word telkens doorgestuurd naar de inlog voor mijn modem (v12). Ik ben enkele seconden ingelogd geweest op mijn SuperWifi maar ik kan de online omgeving nu niet meer bereiken.

Ik heb de SuperWifi geïnstalleerd omdat ik problemen ervaar met mijn Ring-deurbel. Meldingen komen niet door.

Met vriendelijke groet,
Thom

Dit klopt. Omdat het 1 omgeving is. Aanpassingen aan je wifi worden door zowel Box12 als Superwifi overgenomen.

Je ziet de Superwifi wel terug in de beginpagina als het goed is toch?

Je zou "extra wifi" kunnen aanmaken als de ring niet lekker werkt.


Dank voor je snelle reactie.

Ik kan dus niet bepaalde apparaten forceren om met de SuperWifi te verbinden en niet de Box12?
Ik heb het gevoel dat de Ring vaak schommelt tussen verbinding met SuperWifi en Box12. Dit zie ik dan ook terug in de RSSI-waardes. Als de Ring verbonden is met de Box12 krijg ik vaak geen bewegingsmeldingen binnen. Erg frustrerend.

Het is eigenlijk de bedoeling dat Ring alleen verbinding maakt met de SuperWifi.

Extra wifi kan ik proberen maar deze draait dan op beide Box12 en SuperWifi, correct? In dat geval verwacht ik niet dat het een oplossing gaat zijn. Voor de SuperWifi had ik een TP-Link Extender met een eigen netwerk maar dit was geen succes.


Hi @tjaperd, als je een Box 12 combineert met SuperWifi punten creëer je een mesh netwerk, daardoor is je netwerk ‘1 geheel’ , het is niet mogelijk om een bepaald apparaat alleen met een bepaald wifipunt te laten verbinden. 

Extra wifi instellen zou wel degelijk een oplossing kunnen zijn (ik heb dit zelf thuis ook voor mijn smart apparatuur), dus ik wil je in ieder geval aanraden om een poging te wagen 🙂 Zie het volgende artikel voor meer uitleg over het instellen:

 


Een optie zou misschien zijn om het WiFi van de KPN Box uit te zetten met de knop aan de zijkant op de box...


Hi @Maja_, dank voor het meedenken. Momenteel heb ik de MAC-adressen van mijn Ring deurbel en chime geblokkeerd op mijn modem. Dit blijkt geen effect te hebben op de SuperWifi dus daar heeft ie nu verbinding mee. Werkt tot dus ver top :-)

​​​@Nick83, dat is geen oplossing want dan verbinden al mijn apparaten in huis met de SuperWifi.


​​​@Nick83, dat is geen oplossing want dan verbinden al mijn apparaten in huis met de SuperWifi.

Ja... klopt... en dat is niet goed?


Hi @Maja_, dank voor het meedenken. Momenteel heb ik de MAC-adressen van mijn Ring deurbel en chime geblokkeerd op mijn modem. Dit blijkt geen effect te hebben op de SuperWifi ...

Als het goed is heeft dat ook effect op de SuperWiFi's. Welke heeft u?


​​​@Nick83, dat is geen oplossing want dan verbinden al mijn apparaten in huis met de SuperWifi.

Ja... klopt... en dat is niet goed?

Ik heb liever mijn Ring-apparaten op een andere verbinding dan de overige apparaten zoals telefoon, laptop e.d.
Maar dank voor het meedenken!


Hi @Maja_, dank voor het meedenken. Momenteel heb ik de MAC-adressen van mijn Ring deurbel en chime geblokkeerd op mijn modem. Dit blijkt geen effect te hebben op de SuperWifi ...

Als het goed is heeft dat ook effect op de SuperWiFi's. Welke heeft u?

Dat dacht ik in eerste instantie ook maar toch blijkt het te werken.
Ik zie dit terug in de RSSI-waardes van mijn Ring apparaten. Deze zijn momenteel een stuk beter als voorheen.

Ik heb de zwarte SuperWifi.


Hi @Maja_, dank voor het meedenken. Momenteel heb ik de MAC-adressen van mijn Ring deurbel en chime geblokkeerd op mijn modem. Dit blijkt geen effect te hebben op de SuperWifi dus daar heeft ie nu verbinding mee. Werkt tot dus ver top :-)

Ah, ook een oplossing natuurlijk, slim bedacht! 


Als het goed is heeft dat ook effect op de SuperWiFi's. Welke heeft u?

Dat dacht ik in eerste instantie ook maar toch blijkt het te werken.
Ik zie dit terug in de RSSI-waardes van mijn Ring apparaten. Deze zijn momenteel een stuk beter als voorheen.

Ik heb de zwarte SuperWifi.

Ok. Hoe heeft u de MAC adressen geblokkeerd? Via parental control? 


Ok. Hoe heeft u de MAC adressen geblokkeerd? Via parental control? 

Via Wi-Fi Settings > MAC Filter.