Skip to main content

Ik heb een V12 Sagecom modem en 2 zwarte wifi versterkers maar nog steeds valt Wifi weg bij ons 
het signaal is goed maar geen internetconnectie op met wifi aangesloten apparaat.
even opnieuw wifi verbinding maken lost het wel op maar toch dan slechte wifi 
Nu zag ik dat op de V12 het Wifi lampje (in andere posts moest deze uitzijn volgens mij) in een bepaald reeks knipperen 
aan - en dan 4 keer knipperen 
mogelijk is daar de fout uit te halen maar heb geen idee waar ik wat zou moeten doen 
kunnen jullie helpen ?

Wifi manager (en dus ook andere kanalen is al vaak gedaan ) gaf geen oplossing  (advies was de twee wifi versterkers (welke ook bedraad aangesloten zijn )

op Wifi aangesloten 
telefoons, tablets, Toon en evt laptops  en op alle apparaten wegvallende verbindingen 

Hallo @websurfer, welkom terug! Jammer om te lezen dat je wifi steeds wegvalt, dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn! Je geeft aan dat je de Experia Wifi's bekabeld aangesloten hebt: top. Heb jij al eens de Box 12 en de Experia Wifi's gereset en met behulp van de thuis app alles weer opnieuw geïnstalleerd?


Uiteraard en meerdere keren.
alleen snap ik niet waarom steeds “ga maar resetten “geadviseerd wordt 
deze storing komt ergens door en resetten veranderd (Tijdelijk) mogelijk de storing maar de grondoorzaak blijft bestaan.

en dus is resetten een slappe oplossing die mogelijk maar tijdelijk helpt en nee nu dus niet en is het probleem gewoon nog aanwezig 


Het was mij niet bekend dat jou dit al eerder geadviseerd was. Het is inderdaad de eerste stap: ‘begin eens helemaal opnieuw’. Maar het moet niet zo zijn dat je elke week moet resetten, bij wijze van. Wanneer heb je voor het laatst gereset? En wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? 


dat is bijna altijd stap 1 in de wifi manager “resetten”

laatst gereset net voor deze eerste melding  
 


Wat ik zie is dat je maximaal 30 Mbit/s kunt halen op jouw adres. Dat is niet heel veel. Dus ik kan me goed voorstellen dat als je meerdere apparaten aan je Experia Wifi's aangesloten hebt dat je hier tegenaan loopt. Kan je iets meer vertellen over jouw netwerk? Wat heb je nog meer aangesloten? En wanneer merk je dat de verbinding wegvalt? Is dat bijvoorbeeld op momenten dat meerdere apparaten online zijn?