Skip to main content

Hoi,

Momenteel heb ik 2 Super Wifi punten. Eén staat in de meterkast op de begane grond bij de modem en de tweede staat op de eerste verdieping, gekoppeld aan een tv-ontvanger. De internetsnelheid op de begane grond en eerste verdieping zijn daarmee prima. 

Helaas op zolder is de internetverbinding een stuk trager. Ik zou hier graag ook een snelle internetverbinding hebben. De wifi manager krijgt het niet voor elkaar om het te verbeteren helaas.
Zou een derde Wifi punt, die ik op zolder kan plaatsen in een stopcontact, hier een oplossing voor kunnen zijn? 

Hallo @Lindavnr welke wifipunten heb je, de zwarte of de witte?

Als je de zwarte hebt kun je van de zwarte op de 1e etage een LAN-kabel trekken naar de zolder voor een internetverbinding.

Als je de witte hebt, zou je de witte, die nu op de 1e etage staat eens op zolder kunnen zetten en kijken of je nog een goede wifi-verbinding hebt, wordt het lampje oranje dan staat deze te ver weg en zou je 1 superwifi bij kunnen bestellen, dat wordt dan een zwarte, die je op de 1e etage plaatst, je trekt dan een LAN-kabel vanuit de zwarte, die heeft 2 lan-aansluitingen,naar de zolder en sluit daar de witte aan.

Succes.

 


Hallo @Lindavnr welke wifipunten heb je, de zwarte of de witte?

Als je de zwarte hebt kun je van de zwarte op de 1e etage een LAN-kabel trekken naar de zolder voor een internetverbinding.

Als je de witte hebt, zou je de witte, die nu op de 1e etage staat eens op zolder kunnen zetten en kijken of je nog een goede wifi-verbinding hebt, wordt het lampje oranje dan staat deze te ver weg en zou je 1 superwifi bij kunnen bestellen, dat wordt dan een zwarte, die je op de 1e etage plaatst, je trekt dan een LAN-kabel vanuit de zwarte, die heeft 2 lan-aansluitingen,naar de zolder en sluit daar de witte aan.

Succes.

 

Bedankt voor je reactie!
Ik heb twee witte WIFI punten. Als ik die van de 1e verdieping op de 2e verdieping zet, dan is hij inderdaad oranje. 

Ik zou liever geen kabel gebruiken tussen de 1e en 2e verdieping, aangezien dat dan een zichtbare kabel over de trap zou moeten zijn.
Zou het ook mogelijk zijn om de nieuwe zwarte Superwifi bij de modem te zetten op de begane grond (meterkast) en vanuit de meterkast met een LAN aansluiting op de zolder te koppelen met een wit Superwifi punt? (ik heb namelijk wel al LAN kabels lopen van de meterkast naar de zolder).


Hallo @Lindavnr ik neem aan dat je een modem type V10 of ouder hebt, omdat je daar een wifipunt hebt staan, doordat de wifi van de modem dan uitgeschakeld is?

Als je nu al een LAN-kabel hebt lopen naar de zolder is dat ideaal, daarvoor heb je bij de modem de zwarte niet nodig, die kun je weer op zolder gebruiken.

Steek de LAN-kabel bij het modem in een vrije gele LAN-poort, plaats het zwarte wifipunt boven op zolder en  sluit daar de LAN-kabel weer op het zwarte wifipunt, dan heb je nog een LAN-poort over op het wifipunt voor een bekabelde verbinding.

Succes.


Hallo @Lindavnr ik neem aan dat je een modem type V10 of ouder hebt, omdat je daar een wifipunt hebt staan, doordat de wifi van de modem dan uitgeschakeld is?

Als je nu al een LAN-kabel hebt lopen naar de zolder is dat ideaal, daarvoor heb je bij de modem de zwarte niet nodig, die kun je weer op zolder gebruiken.

Steek de LAN-kabel bij het modem in een vrije gele LAN-poort, plaats het zwarte wifipunt boven op zolder en  sluit daar de LAN-kabel weer op het zwarte wifipunt, dan heb je nog een LAN-poort over op het wifipunt voor een bekabelde verbinding.

Succes.

 

 

Oke, top! En laatste vraag: dan houd ik het witte superwifi punt dus beneden in de meterkast ook gewoon, toch? Inderdaad vervangt die de modem ivm v10 of ouder.


Hallo @Lindavnr inderdaad, de witte gewoon bij het modem laten en de zwarte op zolder zoals ik eerder uitlegde in mijn reactie.

Als  je de wifimanager doet kom je misschien voor een zeer lage prijs, ongeveer 39 euro, aan het 3e wifipunt, in de winkel en online €99,-.

Succes.