Skip to main content

Hallo, ik heb de box experia 12 en het 1e wifipunt is aangesloten op een ethernet stopcontact op de begane grond. Het tweede wifi-punt op de eerste verdieping verliest af en toe de verbinding. Ik heb een ethernet-aansluiting in een kamer op de eerste verdieping: is het mogelijk om het tweede wifi-punt met een kabel op deze ethernet-aansluiting aan te sluiten om de stabiliteit van het netwerk in het huis te verbeteren? Bij voorbaat bedankt voor de tips! 

 

Hallo @Ninetteduf als die aansluiting op de 1e verdieping ook is aangesloten op het modem moet dat gewoon kunnen.

 


Hartelijk dank voor uw reactie, JanD! Ja die aansluiting op de 1e verdieping is aangesloten op het modem. Ik ben gewoon bang dat dit twee tegenstrijdige netwerken zou creëren 🤔

 


Hallo @Ninetteduf een wifi-versterker bekabeld aansluiten geeft altijd een beter resultaat, dan deze draadloos aan te sluiten.

 


Ok prima, ik zal het proberen. Dank u wel!


Graag gedaan.


Hallo JanD,

ik heb geprobeerd en ik heb dit probleem:  https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/wifi-werkt-niet-meer-als-tweede-superwifi-punt-wordt-bekabeld-517385

zou ik het tweede wifi-punt eerst resetten voordat ik dat punt met een kabel aansluit?

wat is de juiste methode?

 


Hoi @Ninetteduf! Ik help ook even mee. 🙂 Je kunt de SuperWifi punten dan inderdaad resetten en dan aansluiten op de manier die je wilt. Laat je weten of het dan wel goed gaat? 


 

Hoi @Ninetteduf! Ik help ook even mee. 🙂 Je kunt de SuperWifi punten dan inderdaad resetten en dan aansluiten op de manier die je wilt. Laat je weten of het dan wel goed gaat? 

Hoi Sanne_M,

Dank je wel voor jouw reactie! Ik zal proberen!

Â