Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om een switch aan te sluiten op een SuperWifi?

  • 27 July 2024
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Goedemiddag , 

 

op de slaapkamer van mij dochter staat een superwifi, hier is een tv-ontvanger van kpn op aangesloten , en dit werkt perfect , echter de LG televisie waar dit op aangesloten zit heeft echt een beroerde wifi ontvanger en de verbinding van het wifi netwerk valt heel de tijd weg , andere apparaten doen het prima op de wifi daar.

is het mogelijk om op de superwifi een switch aan te sluiten , waarna ik vanuit de switch vervolgens 1 kabel op de tv ontvanger aansluit , en de andere in de tv doe ? ( tv zal denk dat ie dan bekabeld is aangesloten toch ?) een utp kabel naar boven trekken is helaas geen optie.

 

Alvast bedankt

Welke SW is het, de witte of de zwarte @NickVE en hoe is deze op de modem aangesloten, bekabeld of draadloos?

 


Het zijn de witte superwifi’s , deze staat draadloos, de v10a fungeert ook als wifipunt, dan staat er 1 draadloos op kamer van m’n dochter , en 1 draadloos op zolder , binnenkort zal de v10a vervangen worden door een v10 , om dat ik van 100mbs naar 200mbs ga


@NickVE Je kan altijd een switch op een SW aansluiten, zolang deze een LAN poort vrij heeft. Maar dan worden de wifi snelheid gedeeld door op de switch aangesloten apparaten. Dat kan soms heel erg laag zijn als teveel apparaten zijn.


Het zijn de witte superwifi’s , deze staat draadloos, de v10a fungeert ook als wifipunt, dan staat er 1 draadloos op kamer van m’n dochter , en 1 draadloos op zolder , binnenkort zal de v10a vervangen worden door een v10 , om dat ik van 100mbs naar 200mbs ga

Als je inderdaad een V10 krijgt i.p.v. een V10a omdat je internetsnelheid verhoogd wordt ?????????????????

De V10a kan tot 1.000Mbit/s aan, dat is een achteruitgang, want je hebt dan nog een wifipunt nodig voor de opvang van de uitgeschakelde wifi van de V10, terwijl die op de V10a gewoon aan blijft en er moet minimaal 1 wifipunt BEKABELD op de V10 aangesloten worden, terwijl bij de V10a alles draadloos kan.

De wifi op de V10 zelf MOET UIT omdat deze (nog) niet kan samenwerken met de wifiversterkers. Met een update die in de loop van dit jaar komt kan dan wel. @NickVE 

 

 


Ja gisteren bij kpn geweest voor die verhoging , schijnbaar moet er iets aangepast worden in de meterkast ( pairbonding) las ergens op deze community dat de v10a er niet mee om kon gaan


Ja gisteren bij kpn geweest voor die verhoging , schijnbaar moet er iets aangepast worden in de meterkast ( pairbonding) las ergens op deze community dat de v10a er niet mee om kon gaan

Dat verklaart alles, dan moet je er dus nog een wifipunt bij kopen en die moet dan (voorlopig nog) bekabeld aan de V10 gekoppeld worden en de overige wifipunten kunnen dan weer draadloos aangesloten worden. @NickVE 

 


Ja denk nog wel 2 punten bij kopen , heb vandaag buiten een tv opgehangen , draait de iTV app op , maar denk dat ik deze ook aansluit met een wifipunt en een tv ontvanger , lijkt me toch wat stabieler 


Bij zwarte SuperWiFi's zou u heel geen switch nodig hebben. Want de zwarte SuperWiFi's hebben 2 utp poorten.


Reageer