Skip to main content

Ik heb zojuist de v12 box besteld via kpn (ter vervanging van de v9) en zag dat die beschikt over mesh.

We hebben nu thuis van die zwarte wifi versterkers (experia wifi) en ik vroeg me af of die ook beschikken over mesh wifi...

Ja. Althans ... KPN noemt dat wel zo. Maar de Experia WiFi's moeten wel bekabeld aangesloten blijven. Draadloos gaat nooit lukken met de Experia WiFi's. 


Dus kpn super wifi aanschaffen is niet nodig?

 


Dus kpn super wifi aanschaffen is niet nodig?

 

Dat is inderdaad niet nodig.


En dan heb ik nog een vraag, waar moet ik de experia wifi's plaatsen. (We hebben er 2, en we hebben 3 verdiepingen.)


Het modem is ook een wifipunt dus je hebt er drie. Er vanuit gaande dat het modem in de meterkast staat kan je er dus op de eerste en tweede verdieping één plaatsen.  Ik verwacht dat je op de derde verdieping dan ook voldoende wifisignaal hebt. Uiteraard alleen als daar een kabel naar toe gaat want ze MOETEN met een kabel verbonden worden aan het modem. 


Hallo @Frankk. het voordeel van de Experia versterkers is, dat ze 2 LAN-aansluitingen hebben en je kunt door-lussen.

Dus 1 kabel van modem naar versterker op 1e etage en 1 kabel van de versterker op de 1e etage naar de versterker op de 2e etage.

 


Ik heb zelf ervaren dat de wifi daardoor minder werd... Maar de kabels zijn geen probleem aangezien die er al liggen, alleen weet ik niet of deze geschikt zijn voor mesh, of maakt dat niet uit?

 (Cat5e, cat6)

Hallo @Frankk. het voordeel van de Experia versterkers is, dat ze 2 LAN-aansluitingen hebben en je kunt door-lussen.

Dus 1 kabel van modem naar versterker op 1e etage en 1 kabel van de versterker op de 1e etage naar de versterker op de 2e etage.

 

 

 


Hallo @Frankk. je haalt bekabeld en mesh door elkaar, bekabeld is bekabeld en mesh is mesh en heeft alléén met wifi te maken en niets met bekabeld.

 

 


Cat 5e of 6 is allemaal prima. Het gaat echt goed komen.  Roep maar als het nieuwe modem er is.


Top bedankt allemaal voor de snelle antwoorden! Ik ga kijken of alles gaat lukken als het nieuwe modem binnen is! 


En vooral stap voor stap. Modem aansluiten en een kwartiertje wachten tot ie eventuele updates binnen heeft, versterker aansluiten en resetten en weer een kwartiertje wachten, daarna de tweede en daarmee doe je hetzelfde.Â