Skip to main content

Kan een KPN wifi versterker merkĀ Arcaduan wifi versterker dual band 2,4/5 GHz AC samen gebruikt worden met een wifi versterker TP-link AC 750 wifi range extender model ; RE200 power 100-240V - 50/60 Hz 0.3 A?

Als je ze een eigen naam geeft bijten ze elkaar niet maar ze werken niet samen. Maw je moet op ieder apparaat zelf inloggen.Ā  Net als vroeger.Ā  Tegenwoordig kan je door het hele huis lopen en pak je automatisch het beste wifipunt.Ā  Dat werkt in jouw geval dus niet zo.


Dat is geen enkel probleem, ook niet als ze dezelfde wifi naam (SSID) gebruiken.

Wel is het zo dat er geen smart/fast roaming netwerk zal ontstaan waardoor apparaten minder snel met het beste wifi toegangspunt zullen verbinden.

Pas als de veldsterkte onder een bepaalde grens komt zal een apparaat naar het andere (betere) wifi toegangspunt omschakelen.

Als die Arcadyan eenĀ oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" is dan heeft die functionaliteit om de verbinding met apparaten pro-actief te verbreken als de veldsterkte een bepaalde grens bereikt. Hierdoor zorgtĀ de Arcadyan er dus pro-actief voor dat zo'n apparaat met het andere wifi toegangspunt zal verbinden.

Ā 


Bedankt. Duidelijk dan heeft het geen nut. šŸ‘


@wjbĀ uiteraard heb je gelijk maar mijn ervaring was met de Arcadyan dat ik te lang daarmee verbonden was maar dan geen snelheid meer had. Vandaar dat ik het geen succes vind.


šŸ‘