Skip to main content

Ik heb twee Arcadyan / Experia WIFI Access points die op de V11 router zijn aangesloten. Nu heb ik in mijn home office een ASUS RT68AC router (o.a. voor VPN gebruik). Ivm het reorganiseren van UTP bekabeling wil ik de twee Experia WIFI Access points op de ASUS router aansluiten. Kan dat? En hoe kan ik dan inloggen op de Access points? In de huidige situatie kan ik niet inloggen op de Access points om deze te configureren. 

Hoi @Lesateq, welkom op ons forum! Volgens mij moet het wel kunnen maar ze zullen dan wel wat functionaliteit missen.
Inhoudelijk ben ik er niet heel bekend mee maar we denken altijd graag even mee. Je noemt Arcadyan / Experia wifi acces points. Bedoel je daarmee de (zwarte) experia wifi's of (witte vierkante) arcadyan wifiversterker?

Voor het gebruik van een eigen router hebben we ook een handig topic!

Ik heb ook @wjb's (fictieve) V11 topic even uit de koelkast gehaald, die was blijkbaar gearchiveerd.

 


Een v11 bestaat niet.

Ja, het kan. U kunt gewoon inloggen op het ip adres van de Experia WiFi's. 


Goedemorgen, 

 

het zijn de zwarte Arcadyan AP’s. Mijn router is in elk geval een Sagemcom. Het vreemde is dat ik de IP adressen van de twee AP’s ken, maar er niet met de browser op kan inloggen. Ik begrijp dat de auto config via de KPN router niet meer werkt via een Asus router, maar dan moet ik op een of andere manier de AP’s individueel configureren.

 


Goedemorgen, 

 

het zijn de zwarte Arcadyan AP’s. Mijn router is in elk geval een Sagemcom. Het vreemde is dat ik de IP adressen van de twee AP’s ken, maar er niet met de browser op kan inloggen.

Als u ze op de Sagemcom heeft aangesloten, dan klopt dat. Dan kan het niet.

Ik begrijp dat de auto config via de KPN router niet meer werkt via een Asus router, maar dan moet ik op een of andere manier de AP’s individueel configureren.

Als u de Asus er tussen plaatst, en die staat in router mode, dan zou u wel op de Experia WiFi's in moeten kunnen loggen. Misschien eerst even resetten.

Waar begint het ip-adres van de Experia WiFi's nu mee? Als dat met "192.168.2." begint zijn ze dus nog verbonden met de Sagemcom.Â