Skip to main content

In de schuur hangt een WiFi versterker. In de wintermaanden wil ik de stekker eruit halen aangezien we deze dan niet gebruiken. Kan ik de stekker er gewoon uit halen en tegen de tijd dat we hem weer gebruiken er weer in doen? Werkt het dan weer normaal of moet alles opnieuw weer gekoppeld worden?

Hallo @Anna-liza ,

Geen probleem, koppel maar los. 

Bij iedere vakantie van minimaal één week, haal ik de stekkers uit de SuperWiFi-punten. Ook uit het modem trouwens. Na thuiskomst gaan de stekkers er weer in en dan werkt alles weer na ongeveer twee minuten opstarttijd. Er hoeft dan niet opnieuw gekoppeld te worden. 


In de schuur hangt een WiFi versterker. In de wintermaanden wil ik de stekker eruit halen aangezien we deze dan niet gebruiken. Kan ik de stekker er gewoon uit halen en tegen de tijd dat we hem weer gebruiken er weer in doen? Werkt het dan weer normaal of moet alles opnieuw weer gekoppeld worden?

Dat is mogelijk. In principe is opnieuw koppelen naderhand niet noodzakelijk. Ik heb nu bijna een jaar Superwifi in gebruik en inmiddels wat praktijkervaring. Zodra er een verstoring is geweest dan wilt superwifi niet altijd meteen verbinden. De oplossing is dan niet opnieuw koppelen maar de stroom 5 minuten van superwifi en modem te halen. Dit laatste is noodzakelijk merk ik. Dan eerst modem starten en daarna superwifi.

Vannacht een stroomstoring gehad hier en superwifi was niet meer te verbinden. Door de stroom van beiden af te halen lukte dat weer zonder problemen.


Noordzee, ook als ik deze de hele winter uit de stekker haal?


Hallo @Anna-liza ,

Geen probleem, koppel maar los. 

Bij iedere vakantie van minimaal één week, haal ik de stekkers uit de SuperWiFi-punten. Ook uit het modem trouwens. Na thuiskomst gaan de stekkers er weer in en dan werkt alles weer na ongeveer twee minuten opstarttijd. Er hoeft dan niet opnieuw gekoppeld te worden. 

Echt waar? Geen security camera of andere home automation actief in huize Noordzee?


Hallo @Anna-liza ,

Geen probleem, koppel maar los. 

Bij iedere vakantie van minimaal één week, haal ik de stekkers uit de SuperWiFi-punten. Ook uit het modem trouwens. Na thuiskomst gaan de stekkers er weer in en dan werkt alles weer na ongeveer twee minuten opstarttijd. Er hoeft dan niet opnieuw gekoppeld te worden. 

Echt waar? Geen security camera of andere home automation actief in huize Noordzee?

Nee


Noordzee, ook als ik deze de hele winter uit de stekker haal?

Lijkt mij wel. We waren eerder al vier weken van huis en toen werkte het ook meteen. (na twee minuten opstarttijd.)   


Oké dan haal ik de stekker eruit en tzt stop ik de stekker erweer in. En dan van jou uitgaande werkt het weer direct. Dank je wel voor je reactie 


Hallo @Anna-liza ,

Geen probleem, koppel maar los. 

Bij iedere vakantie van minimaal één week, haal ik de stekkers uit de SuperWiFi-punten. Ook uit het modem trouwens. Na thuiskomst gaan de stekkers er weer in en dan werkt alles weer na ongeveer twee minuten opstarttijd. Er hoeft dan niet opnieuw gekoppeld te worden. 

Echt waar? Geen security camera of andere home automation actief in huize Noordzee?

Nee

Dan snap ik dat wel. Bij mij valt dan alles stil :-)


Oké dan haal ik de stekker eruit en tzt stop ik de stekker erweer in. En dan van jou uitgaande werkt het weer direct. Dank je wel voor je reactie 

Mogelijk mis je dan wel de updates voor superwifi in de tussentijd. Ik zou dat een beetje bijhouden. Je zou de superwifi ook tijdelijk binnen kunnen zetten. 


Roy74

Het is een garage vast aan huis.Â