Skip to main content

Als ik een superwifi bedraad aansluit aan een KPN modem 12 en vervolgens op de tweede ethernet poort van dit superwifi punt de KPN TV+ aansluit, gaat dit dan werken? Ik wil vervolgens bedraad een tweede superwifi punt aansluiten aan het modem voor de WiFi boven. Heb ik Danneels goed werkend netwerk?

Ja, dit werkt. Dus bedraad: KPN modem 12  → superwifi2 punt (2e poort) → KPN TV+
Het 2e superwifi2 punt boven bedraad aansluiten op de box 12 werkt ook,

Door het gebruik van de box 12 en 2 superwifi2 punten heb je dan 3 plekken van waaruit een wifi signaal uitgezonden word met als bron een bedrade verbinding.

Mogelijk is het nog wel nodig om wifi punten op de optimale plaats te zetten en de wifi instellingen na te lopen in het modem of via de Wifi Manager


En als ik dan de SSID van het modem verander naar de naam van mijn huidige Deco M9+ netwerk verbinden alle apparaten “automatisch” met het nieuwe KPN Wifi netwerk?


Ja, als de deco set daarna uitgezet word krijgen de apparaten een ipnummer van de box 12. De deco set kan niet samen werken met de wifi van de box 12 en de 2 superwifi 2 punten als 1 netwerk (mesh werkt alleen binnen 1 merk (KPN of TP-Link)). Maar vermoed dat de deco set uit gaat.