Skip to main content

Ik bezit van mijn vorige provider het zogenoemde WifiPunt. Merk is Zyxel. Nu is mijn vraag kan ik dit WiFi punt koppelen met de KPN router? Ik heb een zwarte KPN router.

Wie kan mij hierbij helpen?

Dat gaat normaal gesproken gewoon werken. 
liefst bedraad aansluiten. 
zyxel heeft een app die je hiervoor kunt gebruiken. 


Nou eigenlijk wil ik deze versterker draadloos aansluiten. Er branden nu 2 van de 3 lampjes GROEN; power en WiFi. De middelste (nog) niet: verbindingslampje.

Of zou ik het eerst bedraad moeten aansluiten? Even tijdelijk bij de router zetten zodat dan de ethernet kabel erin kan.


Draadloos aansluiten kan ook. Typisch ga je dan behoorlijk in snelheid en betrouwbaarheid omlaag. Gaat kwadratisch met de afstand, dus twee keer zover, vier keer lager signaal. 


Nu branden er 2 lampjes ipv 3

Power & WiFi branden groen. De middelste niet! Dat is het signaal lampje. Hoe kan ik er voor zorgen dat ook dit lampje gaat branden?


Hi @Arnout_67! Wil je ook eens op dit topic over het gebruiken van een eigen modem kijken? Daar is een hoop informatie te vinden. En staan super handige tips!


Hmmm, ik heb hetzelfde (Zyxel 3395 wifiversterker aan zwarte X12 router van KPN). Krijg hem ook niet aan de praat, hij lijkt niet te reageren op de WPS. Zowel bekabeld als onbelangrijk geprobeerd.

Had jij hem inmiddels aan de praat gekregen? 

Groet, Robin.


Zal niet werken je moet het bedraad aansluiten en de wifi op de kpn box 12 uit anders krijg je 2 BSSIDS die elkaar storen let er wel op dat je het wifi punt dan in router mode moet zetten


@Robinvb u heeft hem gereset naar fabrieksinstellingen? 


@Nick83 Yep... Dank je voor je reactie. De WSP blijft 2 minuten aan, ik denk dat hij dan niks heeft overgenomen. Zowel bedraad als los. Het WiFi netwerk blijft ook de fabrieksnaam zijn.

Overigens valt mij wel op dat wanneer de kabel is aangesloten, het groene power lampje dan oranje wordt, en weer groen als ik de kabel er weer uit trek. De middelste wordt met kabel wel groen.

Maar los daarvan: onbedraad lijkt hij dus ook de WSP netwerk instellingen niet over te nemen.


Zal niet werken je moet het bedraad aansluiten en de wifi op de kpn box 12 uit anders krijg je 2 BSSIDS die elkaar storen let er wel op dat je het wifi punt dan in router mode moet zetten

@Cappuccino2 Ow, maar betekent dat dan dat ik hem alleen belangwekkende aan de modem en dus ipv de modem WiFi kan gebruiken? Ik wilde hem eigenlijk (net als ik bij de vorige provider deed) onbedraad als wifi extender gebruiken, mijn bovenverdieping heeft slecht bereik nl, en daar loopt geen ethernet kabel. 


Zal niet werken je moet het bedraad aansluiten en de wifi op de kpn box 12 uit anders krijg je 2 BSSIDS die elkaar storen let er wel op dat je het wifi punt dan in router mode moet zetten

@Cappuccino2 Ow, maar betekent dat dan dat ik hem alleen belangwekkende aan de modem en dus ipv de modem WiFi kan gebruiken? Ik wilde hem eigenlijk (net als ik bij de vorige provider deed) onbedraad als wifi extender gebruiken, mijn bovenverdieping heeft slecht bereik nl, en daar loopt geen ethernet kabel. 

Dan moet je een wifi versterker gebruiken die samen werkt met de kpn box 12 bij voorkeur de Superwifi2 dan gebruik je wifi-6 standard die gebruik ik zelf ook en is voldoende voor boven en beneden voor mij 


Zal niet werken je moet het bedraad aansluiten en de wifi op de kpn box 12 uit anders krijg je 2 BSSIDS die elkaar storen let er wel op dat je het wifi punt dan in router mode moet zetten

@Cappuccino2 Ow, maar betekent dat dan dat ik hem alleen belangwekkende aan de modem en dus ipv de modem WiFi kan gebruiken? Ik wilde hem eigenlijk (net als ik bij de vorige provider deed) onbedraad als wifi extender gebruiken, mijn bovenverdieping heeft slecht bereik nl, en daar loopt geen ethernet kabel. 

Dan moet je een wifi versterker gebruiken die samen werkt met de kpn box 12 bij voorkeur de Superwifi2 dan gebruik je wifi-6 standard die gebruik ik zelf ook en is voldoende voor boven en beneden voor mij 

Hmmm, dat kan dus niet meer de Zyxel 3395? Bij online.nl werkte dat prima, maar hij werkt dus niet met de kpn box op die manier begrijp ik, correct? 


Klopt 


Ok, dank je voor het meedenken en je advies! 


@Nick83 Yep... Dank je voor je reactie. De WSP blijft 2 minuten aan, ik denk dat hij dan niks heeft overgenomen. Zowel bedraad als los.

WPS is een WiFi ding. Bekabeld is dat niet van toepassing. 

Het WiFi netwerk blijft ook de fabrieksnaam zijn.

Ja, dat zal sowieso altijd zo zijn. De Zyxel zal nooit de WiFi naam en wachtwoord van de Experiabox of KPN Box overnemen.

Overigens valt mij wel op dat wanneer de kabel is aangesloten, het groene power lampje dan oranje wordt, en weer groen als ik de kabel er weer uit trek. De middelste wordt met kabel wel groen.

Maar los daarvan: onbedraad lijkt hij dus ook de WSP netwerk instellingen niet over te nemen.

WPS is voor het maken van de verbinding. Instellingen worden niet overgenomen. 

Sluit het ding bekabeld aan, log in op de Experiabox/KPN Box en kijk bij de aangesloten apparaten. Staat die daar tussen?