Skip to main content

Heb een Experia V10 in huis. Wil netwerk uitbreiden naar een bijgebouw (buiten WiFi bereik) waar een netwerkkabel/UTP die aangesloten is op de Experia box beschikbaar is. Wil wel zelfde SSID en wachtwoord.

Hoe los ik dat op?

Hallo @Jurrien door een Access Point (AP) te kopen, die niet van KPN af komt, want die schakelt de Wifi in de V10 uit.

Kijk bijvoorbeeld eens bij TP-Link en kies er 1 die AC ondersteunt (wifi5), beter nog tevens AX ondersteunt (wifi6), ben je meteen klaar voor de toekomst. In zo'n AP kun je dezelfde gegevens invoeren als die standaard in de V10 staan.

Succes.

 


Hallo Jan,

Duidelijk verhaal. Bedankt voor je snelle reactie.

Groet, Jurrien.


Heb een Experia V10 in huis. Wil netwerk uitbreiden naar een bijgebouw (buiten WiFi bereik) waar een netwerkkabel/UTP die aangesloten is op de Experia box beschikbaar is. Wil wel zelfde SSID en wachtwoord.

Hoe los ik dat op?

Met een v10 worden dat 2 superwifi,s om dit op te lossen. Eentje via ethernet aangesloten op de v10 dichtbij de v10 en de andere in het bijgebouw. Beide superwifi,s kopieren de gegevens van de v10 en de wifi van de v10 gaat dan uit.


Hoi @Jurrien, goed om te zien dat je hier al op weg geholpen bent! Ik hoop dat je er hiermee uit komt. We lezen graag waar je uiteindelijk voor hebt gekozen 🙂 laat het ook gerust weten als je vragen hebt.