Skip to main content

Ik weet niet waar mijn vraag thuis hoort en daarom pak ik het topic "kabellengte" maar.

Sinds een paar dagen hebben wij een "alles inéén" pakket van KPN.
WIFI, internet, vaste telefoon en 2 TV aansluitingen. Over dat laatste gaat mijn vraag 
Iedere TV heeft een WIFI versterker (die zwarte ronde schijf)  en een TV aansluiting ( unit).
Na veel gemodder en gedoe hebben wij (82 en 80) de TV's aangesloten en werkend gekregen. Vanmorgen werkte één van de twee TV's niet. ( Kreeg deze na veel gedoe uiteindelijk weer aan de praat).
De WiFi versterker is met een betrekkelijk korte kabel aan de TV aansluiting ( unit) gekoppeld. Bij de TV die in storing ging, moest ik helaas vanwege ruimtegebrek en kabellengte , de WiFi versterker pal naast de tv aansluit-unit plaatsen.
Mijn vraag is of er door dit "dicht bij elkaar plaatsen" van beide electronische onderdelen een storing kan plaatsvinden?
Zo ja.... zijn er dan langere kabels beschikbaar voor de verbinding tussen WiFi versterker en tv aansluit unit. Dan kan ik die twee items verder uit elkaar zetten.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet.
Kunci.

Hallo @Kunci hoe zijn de wifiversterkers aangesloten, draadloos op de modem of met een kabel?

Je kunt voor het verlengen iedere geschikte netwerkkabel gebruiken, minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6, bij iedere radio/tv-winkel of onderdelenhuis te koop.

 

 


Nee hoor. Je kan de Superwifi wel bovenop de tv ontvanger zetten als je wilt. Zal heus niks raars opleveren. Dat platte kabeltje is lang zat om ze netjes neer te zetten. 

Die Superwifi’s hebben draadloos contact met het modem?

Uiteraard wil je ze enigszins in vrije lucht, naast de tv bijvoorbeeld zetten, voor optimaal contact met modem. Als ze groen branden hebben ze goed contact met modem.


Ik ben draadloos met het modem verbonden.

In ieder geval dank voor uw eerdere antwoord.

Met vriendelijke groet.

Kunci 


Nee hoor. Je kan de Superwifi wel bovenop de tv ontvanger zetten als je wilt. Zal heus niks raars opleveren. Dat platte kabeltje is lang zat om ze netjes neer te zetten. 

Die Superwifi’s hebben draadloos contact met het modem?

Uiteraard wil je ze enigszins in vrije lucht, naast de tv bijvoorbeeld zetten, voor optimaal contact met modem. Als ze groen branden hebben ze goed contact met modem.

 

Als je merkt dat, ook na verplaatsen en andere uitprobeersels, de verbinding niet optimaal is, Kunci. Dan zou ik toch aanraden om te kijken of je de SuperWifi en/of tv ontvanger bekabeld op de KPN Box aangesloten kunt krijgen.