Skip to main content

Goedemiddag,

Om mijn beregeningsinstallatie op afstand te laten werken moet deze verbonden zijn met WiFi. Het signaal buiten is te zwak om de beregeningscomputer zijn werk te laten doen. Ik wil er dus een Superwifi punt tussen zetten om de sterkte van het signaal te vergroten. Kan ik het Superwifi punt in een IP65 behuizing zetten zodat deze onder de carport hangt en blijft deze dan goed functioneren? En moet een Superwifi punt ook op hetzelfde stroomnetwerk worden aangesloten? Of kan dat ook een ander stroomnetwerk zijn?

Alvast bedankt!

Groet Janneke

 

Goedemiddag,

Om mijn beregeningsinstallatie op afstand te laten werken moet deze verbonden zijn met WiFi. Het signaal buiten is te zwak om de beregeningscomputer zijn werk te laten doen. Ik wil er dus een Superwifi punt tussen zetten om de sterkte van het signaal te vergroten. Kan ik het Superwifi punt in een IP65 behuizing zetten zodat deze onder de carport hangt en blijft deze dan goed functioneren? En moet een Superwifi punt ook op hetzelfde stroomnetwerk worden aangesloten? Of kan dat ook een ander stroomnetwerk zijn?

Alvast bedankt!

Groet Janneke

 

Ja gaat prima. Heb ik ook gedaan in een ip65 kast buiten. Behuizing moet wel van kunststof zijn en niet van metaal vanwege wifi signaal. Daarnaast heb ik 230v die kast ingebracht zodat de superwifi adapter ook is afgeschermd van water. Tevens heb ik een ethernetkabel van de meterkast naar de tuin toe die dus ook naar deze behuizing is gevoerd zodat superwifi op volle snelheid van ethernet kan werken. Nu prima dekking in de tuin voor camera,s etc. Stroom kan ook van een ander huisnet komen is geen probleem.


Super dank je!