Skip to main content

Hallo. Mijn kpn super wifi punt zend enige wifi naar mijn los staande garage. 

Niet altijd top, dus heb ik een utp kabel gelegd van garage naar achterzijde van het woonhuis.

Maar kan ik een super wifi punt ook gebruiken om bedraad door te lussen naar mijn garage.

De router staat nog verder in mijn huis en is dus geen optie.

Hoor het graag. 

 

Dat kan @Holleder , mits het de zwarte is die bekabeld aan de modem is aangesloten, dan kun je de 2e LAN-poort gebruiken voor een kabel naar de garage.


Bedankt NN voor de oplossing/antwoord. Helaas heb ik de witte super wifi punten. Zal ik toch maar mijn kabeltje verlengen.

 


Heeft u een witte die draadloos geplaatst is achterin huis? Dan kunt u daar de kabel in steken. 

Maar wat gaat u dan jn de garage op aansluiten? Gaat u daar dan ook een SuperWiFi plaatsen? 


Bedankt.  Nee. Geen wifi super.  Gewoon een camera. 

 


Dat zou gewoon moeten lukken lijkt mee. Er kan ook een tv ontvanger aan. Dus ik zou niet weten waarom geen camera. 

Houd er wel rekening mee dat inbrekers met een apparaatje van 5 euro van Alibaba.com uw WiFi plat kunnen gooien. Ik weet niet of en hoe de beelden opgeslagen worden. Maar als dat online is bijvoorbeeld, dan heeft u niets.


Het meest veilig is een camere bekabeld aansluiten @Holleder o.a. om redenen zoals door @Nick83 genoemd.

 


Betere wifi camera hebben lokale opslag en wifi wordt alleen af en aan geactiveerd (batterijbesparing) om naar clouds of lokaal netwerk opslag te transfereren. Met een SD kaart van 256GB kan de inbreker de hele nacht wifi storen. opgenomen en opgeslagen wordt hij toch.


Betere wifi camera hebben lokale opslag en wifi wordt alleen af en aan geactiveerd (batterijbesparing) om naar clouds of lokaal netwerk opslag te transfereren. Met een SD kaart van 256GB kan de inbreker de hele nacht wifi storen. opgenomen en opgeslagen wordt hij toch.

Als hij de camera laat hangen wel ja...


En nog een opmerking: zo'n SD kaartje heeft meestal niet het eeuwige leven. Die dingen willen eens plots stuk zijn.


@Nick83 Weet je hoe goedkoop een SD kaart is in vergelijking met een goed wifi camera? Als het verwijderen van camera als argument tegen inzet van wifi camera dan kan ik dit vertellen, ieder goed inbreker heeft zoiets als betonschaar om de beste ophanging af te knippen, een LAN-kabel van bekabeld  camera is voor hem een lachertje


@Nick83 Weet je hoe goedkoop een SD kaart is in vergelijking met een goed wifi camera?

Ja, weet ik. Maar dan moet je hem wel op tijd preventief vervangen. Vaak gebeurt dat niet en komt men er te laat achter dat die stuk is.

Als het verwijderen van camera als argument tegen inzet van wifi camera dan kan ik dit vertellen, ieder goed inbreker heeft zoiets als betonschaar om de beste ophanging af te knippen, een LAN-kabel van bekabeld  camera is voor hem een lachertje

Ja, ook bij een bekabeld aangesloten camera kan een inbreker de camera slopen en meenemen. Maar voordat hij zover is staat hij al op video, netjes opgeslagen in de cloud of binnen in huis op een eigen opnamestation. NAS bijvoorbeeld. 


@Nick83 Op de SD kaart wordt alleen geschreven als de camera door bewegingssensor aan gezet wordt. De hele tijd is in praktijk camera en kaart uit. Zelfs de goedkoopste kaart heeft langere levensduur dan de batterij van camera en uit eigen ervaring weet ik dat zo een batterij meer dan 5 jaren houdt (ze zijn beter houdbaar dan b.v. smartphone batterij omdat ze niet veel stroom moet leveren en meest schonend (via zonenpaneel) opgeladen wordt.

Als we over professionele inbreker reden (ze weten van wifi storen) dan gaan de meeste eerst camera uitschakelen (met bouwschuim worden camera inclusief sirene deactiveert)


Met mijn opmerking over het bekabeld aansluiten ging het mij niet om het al of niet stelen van de camera, maar om het (ongewild) wereldwijd kunnen inzien van de beelden bij een slechte beveiliging. De meeste camera's uit het B- en C-segment komen van goedkope webshops, hebben een slechte beveiliging en worden zelden tot nooit geupdated.

Ik heb zelfs bij officiële instanties die camerabewaking bij loketten e.d. hebben, de camera op afstand kunnen besturen, inzoomen e.d. en dat moet je niet willen.

Vandaar mijn advies: bekabeld aansluiten.