Skip to main content

hey ik heb twee wifi versterkers van kpn

mijn vraag is kan ik een wifi versterker gebruik om de andere wifi versterker te versterken

 

mij kamer is heel erg ver van de modem als ik versterker in mij kamer doe brand die geel

Alles over het instellen en gebruiken van superwifi KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community


Alles over het instellen en gebruiken van superwifi KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

het geeft geen antwoord op mijn vraag 

ik vraag of de wifi punt 1 wifi punt 2 kan versterken als wifi punt 2 heel ver staat


Hallo @Predict de voorkeur is minimaal 1 versterker bekabeld aan de modem aan te sluiten.

Ik ga er vanuit dat je de witte ronde hebt. Zorg er in dat geval voor dat de 2 versterkers niet verder uit elkaar staan dan ongeveer 5 meter, zowel op de begane grond gemeten als 1 op de begane grond en 1 op de 1e etage. Zorg er tevens voor dat ze elkaar ‘aankijken’.

Mocht je de zwarte hebben, ben je in het voordeel, want die kun je bekabeld in cascade aansluiten, omdat de zwarte ronde een extra LAN-poort hebben.

Ik hoop dat je iets kunt met die info.

 


Hallo @Predict de voorkeur is minimaal 1 versterker bekabeld aan de modem aan te sluiten.

Ik ga er vanuit dat je de witte ronde hebt. Zorg er in dat geval voor dat de 2 versterkers niet verder uit elkaar staan dan ongeveer 5 meter, zowel op de begane grond gemeten als 1 op de begane grond en 1 op de 1e etage. Zorg er tevens voor dat ze elkaar ‘aankijken’.

Mocht je de zwarte hebben, ben je in het voordeel, want die kun je bekabeld in cascade aansluiten, omdat de zwarte ronde een extra LAN-poort hebben.

Ik hoop dat je iets kunt met die info.

 

ik heb inderdaad 2 witte 

op dit moment ligt mijn modem begande grond en versterkrs 1ste verdieping precies naast elkaar in 1 kamer (niet bekabeld) 

ik had een van de versterkers in mij kamer geprobeerd ik kreeg zo n 130mbps van de 1000 die ik zou horen te krijgen en lampje was geel 

 

ik heb trouwens ook die wifi versterker bekabeld aan mij pc ik krijg max 470mbps per seconde

 

wat heeft het voor nut om versterker aan modem bedraad te verbinden?


Welk type modem heb je?


wat heeft het voor nut om versterker aan modem bedraad te verbinden?

Bij een draadloos geplaatste SuperWiFi is er flink wat snelheidsverlies op de verbinding tussen Experiabox/KPN Box en SuperWiFi. Als u er een kabel tussen doet is dat snelheidsverlies er niet.

2 draadloze SuperWiFi's achter elkaar, zoals u volgens mij wilt, dat kan. Maar het snelheidsverlies is aanzienlijk. 

ik had een van de versterkers in mij kamer geprobeerd ik kreeg zo n 130mbps van de 1000 die ik zou horen te krijgen

1000 mbit via WiFi is alleen haalbaar met WiFi 6. Direct verbonden op de KPN Box of op een bekabeld aangesloten SuperWiFi die WiFi 6 ondersteund. En als de afstand maar een paar meter is.

De witte SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6. En als u ze draadloos gebruikt op de eerste verdieping kunt u 1000 mbit sowieso wel vergeten. Ik denk dat die 130 mbit waarover u schreef al heel behoorlijk is als u geen kabel naar boven heeft. Wilt u meer? Begin dan eens met een kabel naar boven en sluit de SuperWiFi boven bekabeld aan.


Hallo @Predict 

wat heeft het voor nut om versterker aan modem bedraad te verbinden?

Dan wordt het internetsignaal bekabeld, dus op volle snelheid naar de versterker gestuurd en gaat vandaar als draadloos signaal verder.

Als je de versterker(s) draadloos aansluit, gaat het draadloze signaal eerst naar de versterkers en die sturen het draadloze signaal weer verder.

Bij een bekabelde aansluiting heb je dus maar eenmaal draadloos verlies in signaal en bij een draadloze aansluiting 2x verlies in signaal.

Een oranje lampje betekent te ver van de bron, dus minder goed signaal.

ik had een van de versterkers in mij kamer geprobeerd ik kreeg zo n 130mbps van de 1000 die ik zou horen te krijgen en lampje was geel 

Als je een Gigabit abo hebt zul je bekabeld ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen op 1 bekabelde pc en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Draadloos ,mag je blij zijn als je de helft ongeveer haalt met een wifi5 (AC) verbinding.

 

 


ZO jullie hebben het erg goed uitgelegd ik was dit al verplan maar ik ga dan een gat boren en mij ethernet kabel van 1st verdieping naar begane grond in de modem. ik heb al een hele langa kabel bestelt moet nog alleen gaan boren. bedankt voor jullie snelle hulp ik dacht ik moet paar dagen wachten voor een reactie haha


Hallo @Predict heb je wel de goede kabel besteld, minimale kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6?

Graag gedaan, @Nick83 en ikzelf zijn bijna 24/7 🤔 actief als mede forumleden en reageren daarom meestal snel als we een passend antwoord weten. Als je op een reactie van KPN moet wachten kan het een paar dagen duren omdat zij niet 24/7 actief zijn, worden maar voor 8 uur per dag betaald😥 en werken de reacties/vragen op FiFo-basis af.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Hallo @Predict heb je wel de goede kabel besteld, minimale kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6?

Graag gedaan, @Nick83 en ikzelf zijn bijna 24/7 🤔 actief als mede forumleden en reageren daarom meestal snel als we een passend antwoord weten. Als je op een reactie van KPN moet wachten kan het een paar dagen duren omdat zij niet 24/7 actief zijn, worden maar voor 8 uur per dag betaald😥 en werken de reacties/vragen op FiFo-basis af.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

haha ik schrok me dood toen je vroeg of ik goeie kabel had ik zocht op amazon 1000mbps ethernet kabel ik plaats even foto bij ik denk dat het goeie is 

 

het is wel raar en jammer dat je maar 8 uur per dag betaald wordt zonder jullie zouden veel mensen niet bij kpn blijven denk ik 

 

bedankt voor jullie hulp in ieder geval!!

 


Hallo de forumleden krijgen niet betaald, dat zijn vrijwilligers zoals jij en ik en vele anderen.

@Predict 


Deze is ook OK https://www.allekabels.nl/netwerk/cat6_kabel/sftp.html


hey ik wou jullie door geven dat ik netjes 930 met kabel direct in modem als het mogelijk is zou ik 1000 halen dus als jullie tips hebben ik zou het graag willen 

bedankt 

 


Hallo @Predict dit zijn zeer mooie waarden, hoger zul je niet komen, 1 Gigabit is bruto, daar gaat de ‘overhead’ nog af en dan kom je op dit soort waarden als het niet druk is binnen jouw wijkkast. Het kan dus wel lager worden tijdens druk internetgebruik, net als bij de coaxkabel vroeger.

 

 


Hallo @Predict dit zijn zeer mooie waarden, hoger zul je niet komen, 1 Gigabit is bruto, daar gaat de ‘overhead’ nog af en dan kom je op dit soort waarden als het niet druk is binnen jouw wijkkast. Het kan dus wel lager worden tijdens druk internetgebruik, net als bij de coaxkabel vroeger.

 

 

ik heb max zo n 50mbps als ik een game via steam download of als ik bij utorrent iets download 

 


Hallo @Predict , dat gaat wel opvoor de lagere abo's dat je in de praktijk hogere snelheden behaalt, maar niet bij het Gigabit abo.

De hard- en software staan afgesteld op 1Gb, dus nooit hoger te krijgen.