Skip to main content

Hi,

Voor op zolder willen we wat extra ontvangst dus een superWiFi punt aangeschaft (wit). Krijg het niet geïnstalleerd, bij het doorlopen van de app wordt altijd gevraagd om het tweede WiFi punt aan te sluiten. 
 

Kan ik gebruik maken van 1 super WiFi punt in huis? 

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? 


Ik heb een KPN BOX 12 


Ik heb een KPN BOX 12 

En heeft u de SuperWiFi bekabeld aangesloten? 


Ik doorloop de installatie met behulp van de WiFi app. Alleen vraagt deze halverwege om het tweede super WiFi punt aan te sluiten. Ik kan de installatie via de app dus niet volledig doorlopen. Op dat moment koppel ik de kabel dus los maar na opnieuw stekker in het het stopcontact omdat ik het WiFi punt op zolder wil installeren knippert het licht eerst groen en later rood. 


Ik doorloop de installatie met behulp van de WiFi app. Alleen vraagt deze halverwege om het tweede super WiFi punt aan te sluiten. Ik kan de installatie via de app dus niet volledig doorlopen. Op dat moment koppel ik de kabel dus los maar na opnieuw stekker in het het stopcontact omdat ik het WiFi punt op zolder wil installeren knippert het licht eerst groen en later rood. 

Ok. Dat kunt u dan negeren. Als u geen 2de heeft, dan hoeft u deze niet aan te sluiten ook uiteraard. 

Brand de SuperWiFi groen?


@DintelAm heb je de laatste vraag van @Nick83 nog gezien? Heb je met hulp van de SuperWifi overal een goede verbinding?


Nee helaas niet.

 

Nadat het superWiFi punt blijvend groen brandt, Ontkoppel ik het superWiFi punt met de utp kabel,  er vervolgens plaats ik het WiFi punt in het trapgat. Dan begint ie eerst groen te knipperen, sneller groen te knipperen en vervolgens blijvend rood. Ik heb ook geprobeerd om het super WiFi punt in de woonkamer te plaatsen (om slechte ontvangst uit te sluiten) maar daar doet ie hetzelfde.
 

Resetten ook geprobeerd, geen effect.

Ik heb het superWiFi punt tijdens installatie monteur aangeschaft. Hij kon m nog niet installeren vanwege het feit dat er nog een update gedaan moest worden op het modem die februari/ maart vrijgegeven zou worden, kan het hier nog mee te maken hebben?  


Waar staat de KPN Box? In de woonkamer? 


In de woonkamer (direct achter de deur naar de kelder) 


Ik heb mijn eerste reactie overigens bewerkt, lampje brandt niet oranje maar rood. 


Ok. Kunt u inloggen op:

http://mijnmodem.kpn

Lukt dat? Het wachtwoord staat achterop de KPN Box achter "Admin password". De eerste keer dat u inlogt moet u zelf een ander wachtwoord verzinnen. 

Sluit de SuperWiFi bekabeld aan. Ziet u hem dan staan in het overzicht? 

 


Ja, onder de naam WiFi extender. Ter info; Ik heb overigens een wit WiFi punt (geen zwarte).

 


Net nog even geprobeerd. Na het loskoppelen brandt het lampje groen, 1x paars, knippert snel groen, vervolgens rood. Nu die weer aan de kabel is blijft ie groen branden. 


Net nog even geprobeerd. Na het loskoppelen brandt het lampje groen, 1x paars, knippert snel groen, vervolgens rood. Nu die weer aan de kabel is blijft ie groen branden. 

Probleem kan ook in de v12 zitten die onjuiste gegevens doorzet. Kunt u even volgende stappen doen:

1 haal superwifi los van de ethernetkabel en reset deze met het resetgaatje totdat deze aantal malen knippert. Dan deze laten opstarten  zodat deze paars gaat branden. Nu zonder stroom zetten.

2 nu de v12 resetten via resetgaat. Ook weer ingedrukt houden totdat lampjes uitgaan. Opnieuw laten opstarten en wat tijd gunnen voor het geval er nieuwe software wordt opgehaald.

3 als v12 weer helemaal terug is even checken of de wifi vanaf v12 weer terug is en ook met de eerder ingestelde wifi naam en password.

4 zo ja dan de superwifi aansluiten via ethernet op de v12 en aanzetten en laten synchoniseren. Geef het 10min.

 

5 trek nu de ethernetkabel los. De superwifi detecteert dit en zal nu automatisch verbinden via wifi met de v12.

 

6 indien dit werkt pak dan de superwifi op en zet deze op de definitieve plaats.

Voorwaarde voor dit hele verhaal is dat de v12 op softwareversie 528 draait


Ja, onder de naam WiFi extender. Ter info; Ik heb overigens een wit WiFi punt (geen zwarte).

 

Ok. Als u op de WiFi versterker klikt, dan komt u op een andere pagina terecht:

Heeft de SuperWiFi wel de laatste firmware versie? Dat moet 1.00.14v2 zijn bij de witte.

U kunt hier ook nog op het blauwe knopje "Reset" klikken. Vervolgens even een half uurtje met rust laten.


@DintelAm hoe gaat het nu met de wifi en de SuperWifi versterker? Werkt alles goed?


Helaas niet 😞 beide tips geprobeerd maar na het loskoppelen van het WiFi punt begint direct het rode lampje weer te branden. Is het een mogelijkheid het product om te ruilen? 


@DintelAm het is mogelijk de SuperWifi om te ruilen als deze defect is. We willen daarvoor wel graag het apparaat even zien.

Ga daarvoor naar de dichtstbijzijnde KPN winkel. Neem het apparaat mee en het aankoopbewijs. Als het apparaat binnen de garantie valt en stuk is wisselen we deze gratis voor je om. 🙂


Net nog even geprobeerd. Na het loskoppelen brandt het lampje groen, 1x paars, knippert snel groen, vervolgens rood. Nu die weer aan de kabel is blijft ie groen branden. 

Probleem kan ook in de v12 zitten die onjuiste gegevens doorzet. Kunt u even volgende stappen doen:

1 haal superwifi los van de ethernetkabel en reset deze met het resetgaatje totdat deze aantal malen knippert. Dan deze laten opstarten  zodat deze paars gaat branden. Nu zonder stroom zetten.

2 nu de v12 resetten via resetgaat. Ook weer ingedrukt houden totdat lampjes uitgaan. Opnieuw laten opstarten en wat tijd gunnen voor het geval er nieuwe software wordt opgehaald.

3 als v12 weer helemaal terug is even checken of de wifi vanaf v12 weer terug is en ook met de eerder ingestelde wifi naam en password.

4 zo ja dan de superwifi aansluiten via ethernet op de v12 en aanzetten en laten synchoniseren. Geef het 10min.

 

5 trek nu de ethernetkabel los. De superwifi detecteert dit en zal nu automatisch verbinden via wifi met de v12.

 

6 indien dit werkt pak dan de superwifi op en zet deze op de definitieve plaats.

Voorwaarde voor dit hele verhaal is dat de v12 op softwareversie 528 draait

Zeer goede uitleg dit!

Alleen liep ik vast bij punt 5 na het loshalen van de ethernet kabel kreeg ik weer rood lampje en bleef rood. Afstand 1m, dus dat was niet het probleem.

Punt 4 klopt niet en/of niet duidelijk. Ik zal punt 4 even uitleggen zoals ik het gedaan heb.

4 zo ja dan de superwifi aansluiten via ethernet op de v12 dan de Thuis app openen en superwifi toevoegen. Er komt dan te staan:”SuperWifi aan het updaten even geduld”. Als de getoonde klok op 0 staat dan de volgende stap.

Toen werkte het bij mij in ieder geval wel, maar ik heb de zwarte 2de versie. Dus misschien dat het bij deze veranderd is hoor dat weet ik niet.