Skip to main content
Beantwoord

Kan ik op LAN2 van SuperWifi een switch gebruiken?

  • 6 September 2024
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Kan ik een switch in de LAN2 pluggen, zodat ik vanuit deze switch meer kan aansluiten?
Ik heb dit nl geprobeerd, maar het werkt niet. Als ik mijn tv ontvanger direct in LAN2 doe van mijn SW dat werkt wel. Ik zie op het forum hier dat een switch geen enkel probleem moet zijn. Is er iets speciaals nodig qua switch? Is een herstart van de Modem nodig bijvoorbeeld?

Dat zou gewoon moeten werken. Kies wel voor een switch die IGMP snooping ondersteunt.

Wat voor een switch gebruik je nu?


Kan ik een switch in de LAN2 pluggen, zodat ik vanuit deze switch meer kan aansluiten?
Ik heb dit nl geprobeerd, maar het werkt niet. Als ik mijn tv ontvanger direct in LAN2 doe van mijn SW dat werkt wel. Ik zie op het forum hier dat een switch geen enkel probleem moet zijn. Is er iets speciaals nodig qua switch? Is een herstart van de Modem nodig bijvoorbeeld?

@Robert999 dit zou in principe gewoon moeten werken. Probeer het eventueel met een andere utp kabel mocht je dit nog niet hebben getest of andere mogelijkheid. Eerst de switch op de kabel die nu in Lan 1 gaat dan de SW en de tv ontvanger ook op de switch aan sluiten is ook een mogelijkheid. Succes!


Is het een draadloos geplaatste SuperWiFi? Of heeft u hem via LAN1 met de Experiabox verbonden? 

Eerst de switch op de kabel die nu in Lan 1 gaat dan de SW en de tv ontvanger ook op de switch aan sluiten is ook een mogelijkheid. Succes!

Dit is dan sowieso veel logischer. Als de SuperWiFi bekabeld aangesloten is.


Is het een draadloos geplaatste SuperWiFi? Of heeft u hem via LAN1 met de Experiabox verbonden? 

Eerst de switch op de kabel die nu in Lan 1 gaat dan de SW en de tv ontvanger ook op de switch aan sluiten is ook een mogelijkheid. Succes!

Dit is dan sowieso veel logischer. Als de SuperWiFi bekabeld aangesloten is.

Goeie vraag idd, 

Ik heb op zolder 1 sw draadloos staan Lan 1 naar printer / Lan 2 naar een Switch met 2 andere apparaten, werkt bij mij goed. Kan hier geen kabel naar toe trekken helaas. 


Een draadloze SuperWiFi waar apparaten op aangesloten zijn zal na opstarten even tijd nodig hebben om te onderzoeken of er tussen die aangesloten apparaten geen router zit die ip adressen uitdeelt. Daarna gaat die pas zn werk doen. Dus heb even geduld.


Reageer