Skip to main content

Ik heb een coax kabel liggen van bij t modem beneden naar de slaapkamer, alwaar een onbekabelde superwifi staat. Is één en t ander va via te gebruiken én heeft t doel en verbetering?

Dat kan, dan heb je zogenaamde MoCa's nodig, die een LAN-signaal omzetten naar coax en vice versa.

Succes.

 

 


Een andere optie is om de coaxkabel te vervangen door een utp-kabel. Dan heeft u zo'n prijzig setje niet nodig...


Coax vervangen is niet te doen, moet parket en daarover heen novilon open breken


MoCa zoals @JanD het noemt is een optie. Houdt er wel rekening mee dat hier snelheidsverlies gaat optreden, iets wat overigens niet erg hoeft te zijn. In mijn tijd als monteur heb ik deze constructie vaker neergezet. Kan prima werken, afhankelijk van de kwaliteit van de coax-kabel.


Coax vervangen is niet te doen, moet parket en daarover heen novilon open breken

Het lijkt me toch dat die coaxkabel door een buisje loopt?


Jaren 80 is er parket gelegd en via kruipruimte naar boven geleid


Jaren 80 is er parket gelegd en via kruipruimte naar boven geleid

Dat parket uit de jaren 80 ligt er nu toch niet meer?


Jaren 80 is er parket gelegd en via kruipruimte naar boven geleid

Dat parket uit de jaren 80 ligt er nu toch niet meer?

Waarom niet? Goed parket en goed onderhoud kan parket honderden jaren laten meegaan @Nick83 


Haha kabels zijn ooit onder parket gelegd en daar overheen ligt nu novilon


De beste oplossing is gewoon de kabel te vervangen door een Ethernet kabel zo heb je een stabiele verbinding en aangezien je aangeeft dat de coax kabel via de kruipruimte loopt zou ik de UTP kabel ook zo leggen en de coax weg te halen

Misschien helpt het maken van wat foto's zodat wij de situatie kunnen zien. 


Hirschman q1 aanschaffen, je hebt er 2 nodig. Heb ze thuis ook aangesloten, prima ontvangst op de bovenste verdieping


Ondertussen moca's aangeschaft en snelheid schrikbarend toegenomen.

Zit nu rond de 500 mgbit/s op slaapkamer, de kamer ernaast, Expedia wifi, tegen de 200 en beneden bij modem ook 500+ met 1 giga abonnement.

Hele verbetering dus, vraag me wel af of t te optimaliseren is, bedoel zit op de helft.

Bedankt voor t meedenken

 


Hele verbetering dus, vraag me wel af of t te optimaliseren is, bedoel zit op de helft.

Het is wifi, daar ga je sowieso snelheidsverlies mee krijgen. Het is echt compleet afhankelijk van je apparatuur welke snelheid je er mee haalt. Experia Wifi heeft bijvoorbeeld een paar antennes minder en daarmee haalt ie gelijk maar de helft van wat Superwifi 2 haalt.