Skip to main content

Hoi, vanwege de groei van mijn bedrijf en de behoefte aan VOIP, gaan we binnenkort over van KPN Klein Zakelijk naar KPN EEN MKB.

Momenteel heb ik een Experia Box met daaraan nog 4 KPN Superwifi punten. Ik lees in de documentatie dat die Superwifi punten enkel werken i.c.m. een Experia Box.

Wanneer we overstappen naar KPN EEN MKB, dan verdwijnt de Experia Box. 

Wat gebeurt er op dat moment met mijn Wifi netwerk? Kan ik die Superwifi punten, zonder die Experia Box, als mesh blijven gebruiken? Een nieuwe netwerknaam instellen etc. vind ik allemaal geen probleem.

Ik heb meerdere mensen bij KPN hierover gesproken. Kleinzakelijk verwijst mij naar EEN MKB, en v.v. :(

Ja, die SuperWiFi punten kunt u gewoon blijven gebruiken. Ze werken ook achter een andere router.

Welke router gaat u gebruiken?


Hallo @Nick83 dat wordt de zakelijke versie van de KPN Box12, zie de specs in de manual, te downloaden in de zakelijke webshop.

 


Goedenavond daar!

Ja je kunt ze meenemen naar KPN ÉÉN MKB zonder problemen. Wel is het zo dat wifi niet in de propositie zit bij KPN ÉÉN, dat betekend niet dat je geen wifi krijgt maar wel dat het niet de taak is van de installatiemonteur welke ter plaatsen komt om de wifipunten te installeren.

 

Uiteraard kan je het wel aan hem of haar vragen, bijna alle monteurs die ik ken die ook zakelijk aansluiten willen hier best wel mee helpen. Let er alleen wel op dat het modem niet gaat meewerken zoals een box12 of v10a dat bij een cm of kz pakket dat wel doen.

Als laatste wil ik je wijzen op de TVO, als het goed is heb jij met je contactpersoon telefonisch een Technische VoorOpname ingepland, dit houdt in dat er een monteur ter plaatsen komt en al jouw behoeftes gaat bespreken. Vaak is dit ook de monteur welke het bij je komt installeren. Mijn advies zou dan ook zijn om al je (technische) vragen op te schrijven en tijdens de TVO te bespreken. 

Veel succes met KPN ÉÉN, het is een erg mooi en uitbreidbaar pakket wat vaak een mooi vervolgstap is als je onderneming de juiste kant op groeit.


Hallo @Nick83 dat wordt de zakelijke versie van de KPN Box12, zie de specs in de manual, te downloaden in de zakelijke webshop.

 

V10, box12, thomson, cisco's of fritzboxen. Zakelijk is alles mogelijk 🕺