Skip to main content

Ik wil achterin het huis een bedraad SuperWifi punt aansluiten via powerline adapter.
Het superwifi punt is goed en werkt. Alleen achter de powerline werkt deze niet.

Kan dit uberhaupt? Zijn er speciale specificaties / merk / type powerline adapters waarvan bekend is dat dit werkt?

Theoretisch kan het maar absoluut niet aan te raden. Sowieso is het gebruik van draadloze verbindingsets af te raden. Waarom wil je het?


Omdat ik geen UTP kabel kan trekken naar de plek waar ik mijn superWifi punt wil ophangen. De totale oplossing moet dus weldegelijk bedraad worden:

  • experiabox → utp kabel → powerline → 230V → powerline → utp kabel → superwifi

Ik snap dat superwifi aansluiten via UTP rechtstreeks op experiabox beter is. Helaas in mijn geval technisch niet mogelijk.


Dat zal misschien werken maar je levert heel veel snelheid in. Gewoon omdat data versturen via een elektriciteitskabel zeer onstabiel is. Je kan dan beter investeren in nog 2 super wifi's. Zo zet je een heel mooi WiFi netwerk neer.


Dag @MaartenGW, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Zoals @Joep1965 eigenlijk al aangeeft; theoretisch gezien kan dit werken maar we zouden het niet meteen adviseren! Wanneer het technisch gezien niet mogelijk is om iets met een UTP kabel aan te sluiten dan ga je natuurlijk verder kijken, heel begrijpelijk. Maar eigenlijk moet je zoiets niet willen in combinatie met een powerline adapter. 


@Joep1965 en @JanZ_ Dank voor jullie reactie.

Snap dat het niet ideaal is, maar als ik UTP kabel had kunnen trekken had ik dat allang gedaan natuurlijk. De poweradapters zijn ook voor mij een laatste noodgreep.

Ik ga verder kijken hoe ik e.e.a. kan realiseren.


Graag gedaan @MaartenGW :)

Hopelijk weet je toch nog een goede oplossing te vinden voor dit probleem! Indien nodig denken we natuurlijk graag met je mee.