Skip to main content

Experia wifi en super wifi samen werken is dat mogelijk 

Hallo @Wallydek 

 

Beide ondersteunen de mesh technologie, als dat is wat je bedoelt met samenwerken.

De Experia WiFi moet dan wel minimaal firmware versie 1.00.26v3 hebben, ze worden normaal automatisch bijgewerkt dus waarschijnlijk hebben ze nu de nog nieuwere v1.00.36v2 firmware.

Zie ook dit topic over de updates:

 


Hoi Gesp 

ik heb nu twee super wifi (witte) en nu drie experia wifi punten bij gekregen.

ik kan twee punten bekabeld aansluiten.

dus ik dacht een experia wifi bekabeld aan de modem aansluiten en een experia wifi bekabeld op mijn slaapkamer aansluiten.

moet je dan één super wifi aansluiten op de experia wifi die aan de modem zit en kan ik dan de tweede super wifi draadloos in me schuur zetten.


Hoi @Wallydek 

 

Bekabeld aansluiten van de punten geeft het beste resultaat (hogere WiFi snelheid).

Welk modem heb je?
De Experiabox V10A en de Box 12 kunnen nu ook meedoen in het mesh netwerk, dan heb je geen apart WiFi punt meer nodig bij je modem, de Experiabox V10 of lager ondersteunen dat niet, daar moet de WiFi op het modem zelf uitstaan en moet er altijd 1 bedraad WiFi punt zijn.

Wat ik gelezen heb is dat je i.d.d. het beste 1 SuperWiFi punt bedraad aan moet sluiten (i.i.g. als je geen V10A of Box 12 hebt) en die ook als eerste moet installeren, daarna zou je het dan zo kunnen aansluiten zoals je aangeeft, je moet ze echter niet naast elkaar zetten, dan heb je kans dat ze elkaar gaan storen.