Skip to main content

Dagelijks valt om de 5 tot 15 minuten de wifi even weg. Als ik bijvoorbeeld draadloos de formule1 kijk staat het beeld even stil, gaat dan korrelig verder en als dan ook nog iemand aan het facetimen is valt alles weg.

is hier een oplossing voor?

met vriendelijke groet,

Paul Winkelhorst

@paulwinkelhorst  U zou de Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN kunnen proberen, daar komt vanzelf een advies uit.


Ik heb de wifi manager al tig keer uitgevoerd en elke keer krijg ik de vraag of ik superwifi wil kopen. Als ik dan verder ga, gaat de wifi manager alles test en rebooten met nieuwe instellingen. Als tijdens die test de wifi weer hapert zakt de download naar gemiddeld 16 mbit. 


@paulwinkelhorst heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee. 


Gelukkig!! Kan je iets meer vertellen over je netwerk, welk modem? Gebruik je wifi versterkers? Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed? Gaat er een rood lampje branden op het modem bij uitval?


Hallo,

het modem is de experiA box 10A. Verder zijn er geen WiFi externers oid aanwezig. Op de plek waar het probleem zich voordoet varieert de wifi sterkte van 2 tot 3 streepjes (op mijn telefoon). Ook als ik in de kamer naast de experia box is het probleem er. Even een hij en weer door. Maar dat betekent bij streamen of beeldbellen altijd storing. 


Verder werkt alles wat bekabeld is (laptop, pc, Apple tv, WiiU etc) uitstekend. Modem lampje gaat niet naar rood, blijft continu groen. 


Welke snelheid meet je met de bekabelde verbinding? 


Download 68.6 Mbps

Upload 70.8 Mbps


Als u op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8  uw postcode en huisnummer ingeeft wat is dan de beschikbare snelheid op uw adres ?


1000 Mbps


 


Bent u recent overgegaan naar glasvezel ?


Nee, een jaar of tien geleden al. 


Kunt u het glasvezelkastje een reset geven door deze 2 minuten van de stroom te halen en weer aan te sluiten? Branden de benodigde lampjes daarna allemaal weer groen ? En is er daarna verbetering te zien qua gemeten snelheden ?


Download 73,1 Mbps

upload 73,6 Mbps


Dit zijn snelheden van een 50/50 abonnement. Heeft u een 50/50 abo ?


Geen idee, dat moet ik nakijken 


Ik heb Hussel internet 50 Mbit


Dan was de uitkomst van de wifimanager nog geen slecht idee. Uw opties zijn al uw apparaten bekabeld aan sluiten, uw internet snelheid te verhogen naar 100 of 200 Mbit/ps, of toch maar de superwifi's aan te schaffen en deze strategisch in uw woning ( liefst ook bekabeld) te plaatsen.

 KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community


Volgens allerlei sites moet 50Mbit Wifi voldoende zijn om te kunnen streamen/videobellen. Met andere woorden: het haperen heeft niets met het abonnement te maken. Zelfs als ik niets doe, zeg maar alleen videobellen hapert de wifi. Sterker nog. Hiervoor had ik een zwaarder abonnement en ook toen haperde de Wifi. Dus blijft mijn vraag: wat te doen aan de haperende Wifi van de Experia Bix?


Ter aanvulling: mijn heeft een nog lichter abonnement van Ziggo (koper dus) en die Wifi werkt perfect. 


Is er nog iemand op dit Forum die wel een oplossing heeft voor de haperende Wifi van een Experia Box V10a?


Hi @paulwinkelhorst! Het enige dat ik nog niet lees is de afstand tot de Experia Box V10a. En of er nog andere apparatuur tussen zit die voor storing kan zorgen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een babyfoon of magnetron.

En verder geef je aan dat je nog een abonnement van Ziggo hebt. Heb je hiervoor een tweede modem in huis dat ook een eigen wifi netwerk heeft?


De afstand tot het modem maakt niet uit. Ook als ik in de kamer ernaast ben hapert de wifi. Wat betreft Ziggo: mijn dochter (die niet bij ons woont) heeft Ziggo).Â