Skip to main content

Hallo,

Kan iemand mij bevestigen dat als ik de Fritzbox repeater ik NIET de wifi op de Fritzbox zelf hoef uit te schakelen.

Dus in principe heb ik aan 1 repeater genoeg waar ik momenteel 2 superwifi punten heb?

 

Bij voorbaat dank,

 

MvrGrt,

 

Vincent

Hallo @Vigil , je wifi op de FritzBox kan je gewoon aanlaten met de repeater. Eigenlijk vind ik het eerder vreemd dat bij superwifi juist de wifi uit moet. Die logica heb ik nooit begrepen.

Met Fritz kan je ook andere FritzBoxen gebruiken om je mesh-systeem uit te breiden.


Da’s het mooie van Fritz, alles is onderling te koppelen. Zowel boxen, in te stellen als repeater, en de repeaters. 


Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga de Fritzbox met repeater aanschaffen want de kpnbox 12 geeft alleen maar problemen.


Hallo @Vigil , je wifi op de FritzBox kan je gewoon aanlaten met de repeater. Eigenlijk vind ik het eerder vreemd dat bij superwifi juist de wifi uit moet. Die logica heb ik nooit begrepen.

Met Fritz kan je ook andere FritzBoxen gebruiken om je mesh-systeem uit te breiden.

Dat de wifi uit moet bij het gebruik van KPN wifipinten geldt alléén bij de Experiabox V10, omdat deze (nog) niet kan samenwerken (mesh) met de wifipunten.

Als de V10 de nieuwste software krijgt dit jaar is die beperking ook opgeheven. @XS4-Arjan 


Dat de wifi uit moet bij het gebruik van KPN wifipinten geldt alléén bij de Experiabox V10, omdat deze (nog) niet kan samenwerken (mesh) met de wifipunten.

Als de V10 de nieuwste software krijgt dit jaar is die beperking ook opgeheven. @XS4-Arjan 

Het is sowieso altijd vreemd geweest dat dat moest. Dat geeft des te meer aan dat KPN haar klanten als betatester gebruikt voor boxen die nog lang niet uitontwikkeld zijn.


Dat de wifi uit moet bij het gebruik van KPN wifipinten geldt alléén bij de Experiabox V10, omdat deze (nog) niet kan samenwerken (mesh) met de wifipunten.

Als de V10 de nieuwste software krijgt dit jaar is die beperking ook opgeheven. @XS4-Arjan 

Het is sowieso altijd vreemd geweest dat dat moest. Dat geeft des te meer aan dat KPN haar klanten als betatester gebruikt voor boxen die nog lang niet uitontwikkeld zijn.

En het was meteen een winstpakkertje, want als je de KPN wifipunten wilde gebruiken, moest je er minimaal 2 nemen, 1 om het verlies van de wifi van de V10 op te vangen en 1 voor uitbreiding van het wifi-netwerk. Er zal wel een logische verklaring voor zijn, maar die heb ik nog niet kunnen vinden @XS4-Arjan 


De V10 maakt, met de huidige/eerdere software, geen onderdeel uit van het mesh-netwerk. Vandaar dat deze dan niet meedraait in het netwerk als er SuperWifi aangesloten is. Die neemt de wifi van de V10 dan over en wordt de ‘master’. 🙂

Zie hiervoor ook alle technische informatie over de SuperWifi punten.

Veel plezier met de Fritzbox! Hopelijk past die beter bij je wensen. 😄

 


Reageer