Hallo, ik heb sinds 2 jaar drie Super WiFi punten bij een Experiabox V8 en dat heeft altijd prima gewerkt. Sinds de update van februari van Super WiFi merk ik dat deze iedere dag (meestal ‘s nachts) van kanalen gaat wisselen (zowel 2,4 als 5 GHz); blijkbaar zoekt ie iedere keer het sterkste kanaal op, op zich niks mis mee. Wat opvalt is dat altijd een 5 GHz kanaal wordt gekozen > 48 terwijl de wifi-schotels voorheen altijd binnen het 36-48 bereik iets uitzochten én, als eenmaal een stabiel kanaal gevonden was, daar ook bleven.
Wat wel vervelend is, is dat sommige apparaten bij mij in huis door de kanaalwisselingen niet opnieuw automatisch verbinding maken danwel terug gaan schakelen van 5 naar 2,4 GHz. Bijvoorbeeld de Chromecast is regelmatig ‘s morgens offline. Ik moet de apparaten dan rebooten waarna alles weer prima werkt.
Ik heb voorheen ooit eens handmatig geprobeerd een kanaal voor de Super WiFi’s te kiezen (d.m.v. inloggen in de superwifi via de pc) maar ik weet nog dat dat helemaal mis ging op een of andere manier waarna ik alles opnieuw moest installeren. Ik begreep dat je daar ook beter van af kunt blijven omdat de superwifi’s alles automatisch doen.
Hebben de (om de haverklap) kanaalwisselingen te maken met de recente update? Is er iets aan te doen?
Het liefste ga ik zo weinig mogelijk handmatig rommelen met die dingen en laat hen het werk maar gewoon automatisch doen. De lampjes zijn dagelijks overigens gewoon netjes groen en de snelheid is ook prima.