Skip to main content

KPN.com/klacht

Betreft gedwongen Abonnementswijziging.

Geacht forum,

Onderstaand een klacht over KPN.

Ik heb 13 jaar lang goede wifi ontvangen. Gemiddeld 90 Mb wat voor mij voldoende is. Desgewenst zend ik u een screenshot van een speedtest.

Sinds een week is de wifi zwakbegaafd. Gemiddeld 35 Mb of zelfs überhaupt geen wifi. Dat is voor mij te weinig. Bij telefonische navraag op 27 april legde een van uw deskundigen mij uit dat u (overigens zonder enigerlei berichtgeving) 5 Ghz heeft afgeschaft. Mijn abonnement was volgens hem verouderd. Met een nieuw abonnement ontving ik gegarandeerd 100 Mb en het zou bovendien € 5,00 goedkoper zijn. Prima plan. Dezelfde dag kreeg onderstaande mails:

U hebt gevraagd om uw abonnement te veranderen naar Hussel Internet 100 Mbit/s op 28 april 2022. We controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met de definitieve startdatum.

Uw Hussel Internet 100 Mbit/s gaat in op 28 april 2022.

Op 28 april 2022 mailde u:

Uw pakketwijziging naar Hussel Internet 100 Mbit/s is volledig gereed en kan vanaf nu worden gebruikt. Heel veel plezier met uw gewijzigde pakket!

Mijn wifi was echter nog steeds tussen 30 en 40 Mb. Ik heb uw wifimanager wel tienmaal aan het werk gezet maar niets hielp. Ik heb wederom uw helpdesk gebeld. Een deskundige vertelde mij dat men was vergeten het oude abonnement uit te zetten. Het zou in orde komen. De volgende dag (29 april) zou de beloofde 100 Mb beschikbaar zijn.

Maar op 29 april was er niets veranderd. Nog altijd dezelfde zwakke wifi.

Op 30 april heb ik voor de derde maal uw helpdesk gebeld. Een deskundige ging de wifitest doen die ik al tienmaal had gedaan en kwam tot de conclusie dat ik superwifi of bekabeling nodig had want dat gaf de test aan. Mijn ontvanger staat 2 meter van mijn pc. Op een halve meter van het raam. Er bevindt zich geen obstakel tussen de ontvanger en mijn pc. Geen muur, geen meubel, geen mug. Met 5 Ghz ontving ik talloze jaren 90 Mb. Hoe kan het dat ik plotseling zonder iets aan de opstelling te wijzigen nog slechts een derde ontvang?

Uw deskundige vertelde dat ik superwifi nodig heb. Nou prima. Mij maakt het niet uit hoe het heet. Maar nu blijkt dat ik daar € 80,00 voor moet betalen. In plaats van € 5,00 goedkoper is mijn nieuwe (en ongevraagde) abonnement € 80,00 duurder. Het is te gek voor woorden dat u mijn oude abonnement zonder een spoor van overleg of berichtgeving inperkt teneinde mij te dwingen tot de aanschaf van een product waar ik absoluut niet om heb gevraagd.

Ik betaal elke maand voor mijn wifi van 90 Mb. Maar ik krijg 30 Mb. Alleen als ik € 80,00 betaal en de nodige aanpassingen verricht kan ik mijn contractueel overeengekomen wifi terugkrijgen. Ik denk dat u contractbreuk pleegt. Er zijn twee oplossingen: 1 – u herstelt mijn wifi in zijn oude glorie; 2 – u stuurt mij gratis uw vermeende superwifi. De kosten van het installeren neem ik maar voor lief.

Dit is een principekwestie. Ik zal € 80,00 wel overleven maar zo gaan we niet met elkaar om. U had mij tenminste kunnen informeren over uw plannen om mijn wifi te verzwakken in plaats van mij onbenullige mailtjes over televisie te sturen. U heeft dat beperken van mijn wifi echter stiekem gedaan. Dus heb ik er in onwetendheid kostbare uren aan verspild. Dat neem ik u hoogst kwalijk.

Wat gaat u aan dit probleem doen?

Aldus mijn klacht.

Geacht forum, weet u wellicht een oplossing?

Vriendelijke groet,

Gany

Wifi verzwakken is onmogelijk. Dingen in de omgeving kunnen wel wifi verstoren. Er zal dus iets meer aan de hand zijn.


Er is inderdaad iets meer aan de hand. Dat is namelijk niet wat KPN vertelt. Volgens KPN is de wifi-optie 5Ghz uitgeschakeld. Dat scheelt enorm in de ontvangst van signalen. (Van 90 naar 30 Mb.) Maar ik neem aan dat u het beter weet dan KPN. Dus hartelijk dank voor uw commentaar. Daar zullen ze blij mee zijn.

Weet u eigenlijk wat wifi is?


Als u iemand van een callcenter die alles voorleest van een scherm eerder gelooft dan iemand die door KPN tot superuser is benoemd dan is dat prima. Ik had u graag geholpen.  Op dit forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  U bent hier dus niet op het goede adres. Ik wens u veel succes. 


Nee meneer, ik heb niet met een callcenter gebeld maar met een beoogde medewerker van KPN. Dat was het telefoonnummer wat ik van KPN ontving. Dat KPN een onbenullig callcenter inzet om technische vragen van klanten te beantwoorden staat er niet bij. Schandalig dat je wordt doorverwezen naar een onbenul. Ook daar wil ik een klacht over indienen.

Ik ben klant van KPN. Daar betaal ik sinds jaar en dag elke maand een fors bedrag voor. Ik wens bij problemen met mijn abonnement door een deskundige medewerker van KPN te woord gestaan te worden. Uiteraard niet door een schoolverlater met nul benul. Dus sinds u van mening bent dat ik het verkeerde nummer heb gebeld ontvang ik graag van u het juiste nummer. Op welk nummer kan ik een deskundige van KPN te spreken krijgen? U als Superuser dient dat te weten.


Wifi verzwakken onmogelijk, heb je de hogere hotelschool niet afgemaakt @Joep1965 , Dit is wel degelijk mogelijk zonder invloeden van buitenaf, maar dit heeft niks met het abonnement dat verouderd is te maken en dat je daarvoor een nieuw abonnement voor af moet sluiten @Gany , En ik vraag me af of u wel weet wat de garantie van WiFi binnen het contract inhoud, namelijk nul , nul, wifi is een service en wil je meer kost het geld, dit geld trouwens bij elke provider.

Kunnen 3 oorzaken zijn,

1, firmware update die de boel dwars zit, heb je al een echte reset gedaan? dus met prikkertje in reset gaatje tot alle lampjes uitgaan en dan de boel opnieuw laten opstarten.

2, het modem is aan het stuk gaan, tijd voor een andere.

3, invloeden van buitenaf waar je weinig vat op heb, kans nihil op zo’n kleine afstand.

Bellen is 0800-0402, de eerstelijns klanten service, verder kom je niet binnen KPN, de meer deskundige zitten hier op het forum, of je moet voor 5 euro een abonnement op de techdesk nemen, dan word je uitgebreider geholpen.
 

 

 


Wifi verzwakken is onmogelijk. Dingen in de omgeving kunnen wel wifi verstoren. Er zal dus iets meer aan de hand zijn.

Joep wifi verzwakken is wel degelijk mogelijk hoor 

Maar dat staat los van dit topic 

 


Meneer Doornekamp33,

De discussie begint mij totaal te ontgaan. Ik weet niet wie Joep 1965 is. Wat u bedoelt met ‘hogere hotelschool niet afgemaakt’ is mij een raadsel. Ik ben leraar wiskunde. Daar heb je geen hotelschool voor nodig. Ofschoon het dus evident niet over mij gaat vind ik uw kwalificatie bijzonder denigrerend. Heeft u zelf überhaupt enig onderwijs genoten?

Voorts: u geeft geen antwoord op mijn vraag. ik wil graag een technicus van KPN spreken. U verwijst naar uzelf als superuser, wat dat dan ook moge zijn. Mijn vraag is dan uiteraard waarom KPN mij niet naar u verwijst maar naar kennelijke onbenullen. Ik zal bij KPN informeren waarom zij klanten naar een volgens u onbenullig callcenter stuurt in plaats van naar u.

Tenslotte: uw toon bevalt mij niet. Ik wens met respect behandeld te worden. In het algemeen en zeker door KPN sinds ik sedert talloze jaren klant ben. Uw commentaren getuigen van superioriteit. Volgens u ben ik inferieur omdat ik niet begrijp wat er gaande is. Gezien uw commentaar begrijpt u dat echter evenmin. “Bellen is 0800-0402, de eerstelijns klanten service, verder kom je niet binnen KPN.” Nu zijn er dus 2 mogelijkheden: 1 - u heeft uw wetenschap verkregen via hetzelfde callcenter als ik. In dat geval is uw wetenschap over KPN dus even nietszeggend als de mijne. 2 - u heeft uw wetenschap verkregen via een insider bij KPN. In dat geval wil ik graag het telefoonnummer van die insider weten.

Ik heb deze bizarre discussie opgeslagen. Ik neem een en ander mee in mijn schriftelijke klacht aan KPN.

 

 


@Gany

Wifi blijft gevoelig het zou ook maar zo kunnen zijn dat bijvoorbeeld de buren andere of meer wifi punten hebben en dat dat Uw wifi verstoort door zogenoemde stoorzenders

Maar ik kan er van hier niet in kijken

U kunt de wifi tool van kpn eens doorlopen misschien komt u in aanmerking voor een extra wifi punt

 

 

 


Voorts: u geeft geen antwoord op mijn vraag. ik wil graag een technicus van KPN spreken. U verwijst naar uzelf als superuser, wat dat dan ook moge zijn. Mijn vraag is dan uiteraard waarom KPN mij niet naar u verwijst maar naar kennelijke onbenullen. Ik zal bij KPN informeren waarom zij klanten naar een volgens u onbenullig callcenter stuurt in plaats van naar u.

 

 

 

Die “technicus die je wilt spreken krijg je te spreken als je een betaalde monteur van KPN aanvraagt, kost je 60 euro voorrijkosten, voor de rest zul je het hier, via de telefoon of met de klantenservice moeten uitvogelen wat er aan de hand is, daarbij heb ik niet gezegt dat het onbenullen zijn aan de telefoon, dat zijn personen die een script voor je afwerken en het eventueel kunnen opschalen via een ticket, en als de 2de lijn het nodig vind nemen zei contact met de klant op, gebeurd zelden.

Tenslotte: uw toon bevalt mij niet. Ik wens met respect behandeld te worden. In het algemeen en zeker door KPN sinds ik sedert talloze jaren klant ben.

 

 

 

 

Als mijn toon je niet bevalt, jammer dan, je zal het ermee moeten doen en anders heb je hier weinig te zoeken, klanten helpen hier elkaar op een normale toon, jou toon getuigd van ik voel me meer dan een ander.

Daarbij spreek ik niet namens KPN en ben ik al zeker geen superuser of hoe dat ook mag heten, zodra ze mij die titel zouden geven ben ik weg, ik ben een kritische klant.

Ik voel me zeker niet superieur, en je begint zelf bij @Joep1965 met de vraag, waar ik verder op reageer, want je weet zelf dan gezien die vraagstelling en verder betoog niet waar een WiFi verbinding uit bestaat, zelfs niet wat de gehele verbinding inhoud.

Er is inderdaad iets meer aan de hand. Dat is namelijk niet wat KPN vertelt. Volgens KPN is de wifi-optie 5Ghz uitgeschakeld. Dat scheelt enorm in de ontvangst van signalen. (Van 90 naar 30 Mb.) Maar ik neem aan dat u het beter weet dan KPN. Dus hartelijk dank voor uw commentaar. Daar zullen ze blij mee zijn.

Weet u eigenlijk wat wifi is?

Deze post dus.

 

 

 

 

Volgens u ben ik inferieur omdat ik niet begrijp wat er gaande is. Gezien uw commentaar begrijpt u dat echter evenmin. “Bellen is 0800-0402, de eerstelijns klanten service, verder kom je niet binnen KPN.” Nu zijn er dus 2 mogelijkheden: 1 - u heeft uw wetenschap verkregen via hetzelfde callcenter als ik. In dat geval is uw wetenschap over KPN dus even nietszeggend als de mijne. 2 - u heeft uw wetenschap verkregen via een insider bij KPN. In dat geval wil ik graag het telefoonnummer van die insider weten.

Ik heb deze bizarre discussie opgeslagen. Ik neem een en ander mee in mijn schriftelijke klacht aan KPN.

 

 

Jij weet niet wat de reden is, kan zijn niet iedereen weet wat van de apparatuur af en hoe het werkt, ieder zijn eigen skills waar die goed in is dus nee je bent niet inferieur volgens mij, meer onwetend, en inderdaad, ik heb ook geen idee, maar ik ben namelijk ook niet op de plaats delict aanwezig, ik heb geen glazen bol, ik geef 3 mogelijke oorzaken, zijn er meer die invloed kunnen hebben.

En KPN heeft een klantenservice lijn opgezet, dat is trouwens bij alle providers zo, dit ter bescherming van de echte technische personen die anders niet aan hun werk toekomen en alleen maar aan de telefoon hangen.

En wil je geen discussie kun je bellen en chatten, en zal je het met de eerstelijns klanten service moeten afhandelen, zij zetten het via een ticket door mocht het nodig zijn.

Dit forum is openbaar en mag iedereen aan mee kan doen, en dat gaat op een normale toon zonder rangen en standen of uit de hoogte doen.

Dus succes met het vervolg, en de schriftelijke klacht, wel via het formulier doen, via de post duurt heel lang namelijk voor er antwoord komt.

 

 

 


Wifi bestaat uit deeltjes, deze deeltjes worden via een deeltjesversneller door de lucht verspreid, de deeltjesontvanger verkrijgt dan weer met de deeltjesopvanger zijn WiFi verbinding, soms zijn er zwakke WiFi deeltjes en soms zijn er sterke 🤣


Probleem is opgelost.

Discussie beëindigd.


Probleem is opgelost.

Discussie beëindigd.

En hoe is het opgelost als ik vragen mag ?


Geen flauw idee. Feit is dat ik zonder iets te veranderen en zonder dure superwifi inmiddels 100 Mb ontvang. Dat is voor mij voldoende. Bij 30 Mb kon ik mijn films op mijn eigen website zelfs niet zonder hangs afspelen. Dus was ik na mijn gedwongen abonnementswijziging tamelijk boos op KPN. Uw forum heeft niet echt geholpen om mijn boosheid te verminderen. Ik heb geen verstand van fora. Ik stelde een serieuze vraag en zag allerlei ludieke en/of obligate antwoorden voorbij komen. Ik begrijp best dat u zich onderling met het forum wil amuseren want ons kent ons, maar leg dat dan even uit. Dat bespaart een ongenode gast als ik onnodig tijdverlies.

Dank voor de adviezen.

Groet, Gany