Skip to main content

Beste mensen, ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. 
 

Enige tijd geleden heb ik twee witte SuperWifi punten geïnstalleerd; dit werkte prima en mijn WiFi dekking is verbeterd.

Maar nu wilde ik een extra punt installeren in een andere kamer door gebruik van een zwart KPN ExperiaWifi punt dat ik nog had -afkomstig uit mijn vorige huis. 

Volgens internet zouden de SuperWifi punten met de ExperiaWifi te koppelen moeten zijn. Ik heb dus geprobeerd deze aan mijn netwerk toe te voegen, maar na aansluiten werken de SuperWifi punten ineens niet meer -ze tonen een rood lampje. Ik heb wel WiFi van de ExperiaWifi, lampje daarop kleurt blauw. 
 

De ExperiaWifi heb ik met kabel direct op mijn v10 modem geïnstalleerd. De SuperWifi’s staan in andere kamers, maar lijken geen contact te kunnen maken met de ExperiaWifi/mijn modem.

Wat doe ik verkeerd?

En is er ook een super wifi met een kabel aangesloten op het modem? Dat moet wel!


Ik had eerst een SuperWifi aangesloten op de modem en mijn tweede SuperWifi punt in een andere kamer gezet. Toen had ik een werkend systeem.
 

Later wilde ik een andere kamer Wifi geven en daar heb ik eerst de ExperiaWifi neergezet. Om te koppelen heb ik ‘m eerst tijdelijk aan de modem gekoppeld, via Thuis app geïnstalleerd en daarna in de andere kamer gezet. Maar de ExperiaWifi kreeg geen verbinding (met de SuperWifi aan de modem verbinden).

 

Omdat bovenstaande niet werkte, heb ik de SuperWifi aan de modem verwisseld met de ExperiaWifi -ik dacht dat deze misschien als eerste in de lijn moest zijn. Maar ook dit werkte niet, rode lampjes op de SuperWifi’s. 
 

In beide gevallen dus: de ExperiaWifi koppelt niet met de SuperWifi. Maar in beide gevallen had ik een van de punten (eerst SuperWifi, daarna ExperiaWifi) direct verbonden met de modem.


Zowel de zwarte experia wifi en één super wifi moet bekabeld zijn en blijven. Dan werken ze samen. 


Hoi @OSC4R . Welkom op het forum.

Misschien heb je iets aan de uitgebreide kennisbank artikelen die we hier voor hebben:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-versterkers-134

 


Ik heb het probleem anders opgelost. Ik heb geen mogelijkheid gehad om de ExperiaWifi extra te bekabelen, dus ik heb een extra SuperWifi gekocht. Eèn SuperWifi staat nu bij de modem, de andere twee in andere kamers. Nu overal redelijk goed WiFi bereik. 
 

Bedankt voor de hulp!