Skip to main content

Sinds kort mijn oude experia vervangen door een KPN box 12. Ik had al een Experia Wifi ‘repeater’  op de 1e verdieping staan. Nu ervaar ik van tijd tot tijd IP toekenningsproblemen, bv dat de TV het niet meer doet. Gisteren heb ik die Experia Wifi er maar eens uit gehaald en nu geen probleem meer. Maar de Experia Wifi deelt toch geen IP adressen uit? Ik heb op de KPN Box 12 twee switches aangesloten  en vandaar worden diverse apparaten zoals TV, NAS en TV ontvanger en dus ook de Experia Wifi aangesloten. Nu lees ik ook dat je voor KPN Box 12 twee Experia Wifi zenders moet hebben en dat daarbij de wifi van de KPN box 12 wordt uitgezet (klinkt niet heel logisch). Kan ik wel gewoon op 10-15 meter afstand van het modem de Experia Wifi inzetten? 

Nu lees ik ook dat je voor KPN Box 12 twee Experia Wifi zenders moet hebben en dat daarbij de wifi van de KPN box 12 wordt uitgezet (klinkt niet heel logisch). 

Dat klopt niet. Dat is bij de Experiabox v10 zo. Niet bij de KPN Box 12.

U heeft het over switchen. Wat is het merk en type van die dingen?


Switch tussen modem en aansluitpunt Experia Wifi is een TP-Link 5 Port Gigabit Desktp Switch TL-SG1005D


Switch tussen modem en aansluitpunt Experia Wifi is een TP-Link 5 Port Gigabit Desktp Switch TL-SG1005D

Ok. Deze Switch ondersteund geen IGMP-Snooping. Als er achter deze switch een tv ontvanger aangesloten word kan dat problemen opleveren. Kunt u de tv ontvanger niet apart rechtstreeks op de KPN Box aansluiten? 


Nee, dat gaat niet qua afstand, wellicht de kabel naar eerste verdieping wel rechtstreeks op de Experia WIFI, ga ik eens proberen