Skip to main content

Ik bezit een KPNBox 12  en 2 wifiversterkers.

Als ik met 1 versterker werk gaat alles prima. Sluit ik de 2e aan krijg ik om haverklap uitval van wifi, sonms kort, soms moet ik resetten. Heb al van alles geprobeerd, opnieuw installeren van de versterkers, plaatsing aanpassen etc. Dus werk ik dan maar met 1 versterker. Maar ja, zou niet zo moeten zijn.

Welke WiFi versterkers heeft u? De witte of de zwarte? SuperWiFi's? 


De zwarte superwifi 2.0


Iemand die ook zoiets heeft met 2 wifiversterkers?


Hi @Klant Maarten, wat raar dat het telkens mis gaat als de 2e aangesloten wordt 😕

Waar ik vooral benieuwd naar ben:

  • Maakt het uit wélke SuperWifi je als eerste aansluit en welke als 2e? Als je dit nog niet hebt getest, zou je dan eens degene die je nu telkens als 2e aansluit, eerst willen aansluiten en kijken hoe het dan gaat? 
  • Hoe heb je ze met elkaar verbonden? Is dat (deels) bekabeld of gaat het allemaal via de wifi?
  • Op welke software draait je Box 12? Is het al een Box 12 met KPN software?
  • Op welke software draaien je SuperWifi punten? Zijn die ook al omgezet naar de KPN software?

 


Als ik probeer in te loggen op het modem via het IPadres krijg ik nog het oude scherm. Kriijg ok geen wachtwootd resetknop te zien.

Ik neem aan dat de wifi punten ook nog op oude software draaien.

Ik heb ze geconfigureerd dmv rechtstreekse aansluiting op het modem en daarna via wifi in het netwerk, conform de gebruiksaanwijzing.


Ah ok duidelijk, dan zal het hier nog om de oude software gaan. 

  • Maakt het uit wélke SuperWifi je als eerste aansluit en welke als 2e? Als je dit nog niet hebt getest, zou je dan eens degene die je nu telkens als 2e aansluit, eerst willen aansluiten en kijken hoe het dan gaat? 

kan je me hier ook iets over vertellen @Klant Maarten?


Ja, heb ik zojuist uitgetest. Het lijkt erop dat het probleem in één van de twee zit. Als ik die alleen aansluit krijg ik ook af en toe uitval. De ander doet dat niet, blijft stabiel. Ik denk omruilen die ene? Daarnaast de vraag hoe het verloopt met het verkrijgen van de nieuwe software. 


Ik had al het vermoeden dat we het in deze hoek moesten zoeken 😉 Omruilen lijkt me nu inderdaad de beste optie, aangezien je al meerdere malen gereset hebt en het probleem blijft bestaan. Je kunt met de aankoopbon (of bestelbevestiging van je abonnement, mocht je ze als welkomstaanbod gratis van ons hebben gekregen) naar een KPN winkel toe gaan om hem daar om te ruilen.

Mocht dat een beetje lastig zijn, dan kan er voor zover ik weet ook een omruil worden opgestart via onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402. Tijdens de installatie van de nieuwe, zal hij direct de KPN software gaan inladen 🙂

 


Klinkt goed. Hoe gaat het dan met updaten van het modem en de andere wifiversterker?


Mijn excuus @Klant Maarten, ik heb jouw reactie even over het hoofd gezien 😬

Is het omruilen voor een nieuw en goed werkend exemplaar gelukt? 

Ik besef nu ook dat ik een foutje heb gemaakt met mijn uitleg, tegelijk met jouw topic had ik een vrijwel identiek topic lopen van iemand die wél al de nieuwe software op zijn modem en versterkers had draaien en ik heb niet goed gekeken bij het beantwoorden, sorry. Hopelijk hebben je modem en andere versterker de update in tussentijd binnen gehaald zodat mijn antwoord alsnog klopt 😅


Nog geen tijd gehad voor omruilen. Ga ik waarschijnlijk morgen doen. Voor zover ik kan zien nog steeds geen nieuwe software. Dank voor je hulp, ik zal zodra ik de verstetker heb omgeruild melden of e.e.a. is opgelost.


Helemaal prima @Klant Maarten, ik hoor het graag als het omruilen gelukt is!


Dinsdag omgeruild, meteen geïnstalleerd. Sindsdien goede en stabiele wifi.

Lijkt dus opgelost, dank voor je hulp.


Kijk aan, heel fijn! Bedankt dat je het nog even laat weten @Klant Maarten 😊


Reageer