Skip to main content

Gisteren box 12b geïnstalleerd na nieuw abo. Ging vlot.  Geprobeerd 2e hands superwifi punt te installeren. was nog bekabeld. Geprobeerd de handleiding op kpn.com aan te houden. Zal iets verkeerd gegaan zijn. 

Nu zie ik niet meer naam van de box maar alleen van zo lijkt de wifiversterker. reset, wifiversterker los koppelen, box resetten helpt niet. Zie nog kort de naam van de box die is dan weg. Reset geprobeerd met gekoppeld versterker helpt ook niet. 

Dus geen internet omdat ik niet kan inloggen op versterker/box ivm wachtwoord

Zowel de modem als de wifi versterkers kan je resetten met een paperclip op de achterkant van het apparaat. Houd deze wel 30 sec ingedrukt. En sluit alles weer even bekabeld aan


reset ik als wifipunt bekabeld is aangesloten?


Heeft u witte SuperWiFi's of zwarte?


Witte super wifi.

, heb nu geprobeerd bekabeld box en wifipunt te resetten. Zie dan wederom KPN box even en die is dan niet meer beschikbaar. Alleen de naam van de wifipunt zoals benoemd door vorige eigenaar.

Als ik wifipunt reset volgens procedure KPN dan zie ik Wireless SSID van wifipunt waarop ik in kan loggen met de wireless key op punt. Ook deze valt na poosje weg.


reset ik als wifipunt bekabeld is aangesloten?

@teunis_myra 

Niet bekabeld > zet ze aan > reset knopje met paperclip/sate prikken net zo lang indrukken totdat die rood knippert loslaten wanneer die niet meer rood knippert > mijn advies is kijk eerst op je telf of tablet of laptop bij wifi instellingen net zolang todat je de wifi ssid van de Superwifi wat achter op staat ziet verschijnen > zie je die nog niet na aantal minuten dan nogmaals resetten en wachten > totdat die wel verschijnt > Superwifi uitzetten, bekabeld aan het modem aansluiten en aanzetten > laat em installeren/updaten en wacht lang genoeg 20/30 minuten dat zou genoeg moeten zijn. Dan kan je de SW plaatsen, liefst bekabeld anders draadloos op een strategische plek..

 


Als ik alles loskoppel, behalve modem, en modem reset dan zie deze ongeveer 1 minuut de KPNbox. Vervolgens komt de naam wifipunt terug(ook al is deze los gekoppeld zonder power). en verdwijnt KPNbox uit mijn wifiverbindingen.

De wifi SSID heb ik al eens gezien waar je zelfs op kunt in loggen en internetverbinding hebt maar ook die verdwijnt.

Lijkt alsof de naam van Wifipunt “ingebakken” zit in KPN modem

Kortom ik blijf alleen de naam van wifipunt zien zoals deze ooit benoemd is door vorige eigenaar. 


Lijkt alsof de naam van Wifipunt “ingebakken” zit in KPN modem

Die staat bij KPN online in het beheersysteem opgeslagen en word na een reset steeds automatisch terug gezet. Leuk hé?


Welke firmware staat er op de KPN Box? Als u naar 192.168.2.254 gaat, zie u dan dit?

Of deze inlogpagina?

 


Iemand zou die in systeem gaan wijzigen. Wat jij vraagt kan niet op dit moment omdat modem overruled wordt door naam wifi punt


Iemand zou die in systeem gaan wijzigen. Wat jij vraagt kan niet op dit moment omdat modem overruled wordt door naam wifi punt

Dat kan wel. Vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop heeft u altijd toegang. 

Of inloggen lukt is een ander verhaal. Maar dat hoeft niet.

U kunt zelf de WiFi naam en wachtwoord wijzigen met een online tool op de website van KPN:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


dank had ik even niet aan gedacht. Mooie tool, de naam maakt me dan ook niet zoveel uit. Ik wacht even de actie van de reset wifi af. Anders gaan er straks allerlei acties door elkaar lopen.

Dank


Hi @teunis_myra! Ik kwam je topic tegen en was even benieuwd of het met bovenstaande tips nog gelukt was?


Hoi remco, Heb de tool niet gebruikt. Zoals gezegd was er nog een collega van je mee bezig. Samen opgelost. Hij heeft de mijn box12 gereset en werken de wifiversterkers binnen ons netwerk.

 

Wel nog een bijzonderheid: mijn rabo app werkte niet via wifi op meerdere telefoons. en bv buienradar start heel traag op.  Na glasvezelaansluiting poosje zonder stroom gezet te hebben werkte de apps weer, maar voor hoelang??? Hoe kan je modem/glasvezel invloed hebben op werking apps? Zit er soms ergens filters?


Reageer