Skip to main content

Besten,

Wij hebben nu sinds een jaartje (SuperWifi 2) tussen haakjes want zo super is het niet!

Het probleem is dat de SuperWifi 2 punten vaak uitvallen, dit gebeurt bij de volgende events:

  1. Spontaan (Gaat max 3 weken goed).
  2. Als het stroom uitvalt / of als ik de aardlek schakelaar omzet om b.v. een lamp op te hangen (zijn aan het verbouwen thuis).
  3. Ik de DNS aanpas naar b.v. Cloudflare (1.1.1.1)
  4. Ik de Wifi kanalen niet op auto laat staan maar aanpas

Wat heb ik geprobeerd:

  1. Meerder lokaties van de (SuperWifi) punten
  2. Factory reset alle apparatuur (ondertussen al 50x)
  3. 1 (SuperWifi) bekabeld bij modem
  4. Aansluiten via app met QR code / of via kabel

Ik ben in het bezit van een:

KPN BOX 12b

Hardware Version 3.0

Software Version SGEJ1000060E

 

SuperWifi 2 (2 stuks)

Model WE620242

Firmware 3.00.31

 

Graag een oplossing voor het probleem! & Hebben andere mensen ook dit probleem?

 

Groet

 

Hoi @BravoZeroSierra, ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Ik zie dat je zelf al één en ander hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen. Ik ga deze feedback daarom intern doorzetten zodat er hopelijk iets mee gedaan kan worden. Helaas betekent dat wel dat ik op dit moment niet direct een oplossing voor je heb.


Dat is jammer, vandaag zijn de versterkers ook weer uitgevalen tevens maakt het Modem ook een piep / hoge toon geluid. Is daar wel iets aan te doen? Reset helpt niet en heeft als bij effect dat ik de SuperWifi punten weer opnieuw moet instellen! :-(

 

 


Dat het modem een hoge pieptoon geeft, is natuurlijk niet zoals het hoort. Dit apparaat dient dan vervangen te worden. Via de klantenservice kun je een gratis omruil in gang zetten. 


Is het nog gelukt om het modem via de telefonische klantenservice om te ruilen, @BravoZeroSierra?


We hebben het modem geruild voor een nieuwe KPN Box 12b.

Als ik in de overview kijk dan heeft deze een Uptime van 9d 01h44m33s en de SuperWIFI punten een Uptime van 1d 04h29m26s.

Alles is nog steeds groen en we hebben geen onderbrekingen gehad. De vervelende piep / hoge geluid is verdwenen dus dat gaat goed.  Ik heb nog niet de configuratie van het modem aangepast dus die gevens kan ik nog niet delen.

 

Wordt vervolgt,……………………………….

 

 


Dit klinkt allemaal positief! Hopelijk blijft dit zo aanhouden.


Reageer