Skip to main content

Ik heb een KPN box 12 en het een abonnement van 200 Mbit/s internet. Daarnaast 2 super wifi punten (de witte variant), en daarnaast ook nog 2 oude experia wifi versterkers die nog met een netwerkkabel werken. Ik woon al een tijdje in een nieuwbouw huis maar wifi in het tuinhuis is moeilijk in te stellen. Ik heb geprobeerd 1 super wifi punt in het tuinhuis te plaatsen, maar dan brand het lampje of op oranje of helemaal rood. Terwijl de achtertuin 85 m² (17m diep en 5m breed) is… 

Nu is mijn vraag wat is echt een oplossing om ook gewoon normaal achterin de tuin en schuur normaal te kunnen internetten? 

Of is echt dan de enige oplossing dat ik dan een netwerkkabel in de meterkast doe en dan helemaal door de tuin naar mijn schuur moet trekken… Zie graag meerdere opties te gemoed.

Dat is inderdaad de oplossing.  Het wifisignaal houdt wel op na een meter of 10 en de 5ghz band bij een meter of 8.


Hallo @Boas ,

Ik probeer mee te denken. Kun je ergens halverwege jouw tuin een overdekt kastje neerzetten waar je ook stroom kunt aftappen?

Want dan zou je daar een SuperWiFi-punt kunnen neerzetten.  


Als je echt goed wil, wel ja. Wel een buitenkabel gebruiken dan.

 

Ik heb geprobeerd 1 super wifi punt in het tuinhuis te plaatsen, maar dan brand het lampje of op oranje of helemaal rood. Terwijl de achtertuin 85 m² (17m diep en 5m breed) is… 

 

Heb je Superwifi die binnen staat dan wel zoveel mogelijk richting de tuin geplaatst?