Skip to main content

Hallo,

Ik ben sinds kort geswitcht naar KPN glasvezel. Ben over het algemeen best blij mee maar vroeg me wel iets af. Namelijk; kan ik de meegeleverde Superwifi 2 boxen (x2) aansluiten op mijn eigen router? Zo ja, hoe werkt dit? Ik ben hier geen echte kenner in. De meegeleverde modem van KPN heb ik samen met een huisgenoot geen netwerk voor geconfigureerd omdat we nog een prima router [TP Link Archer AX10] hadden liggen die we daarvoor wilde gebruiken en centraler in ons gedeelde huis kon staan, Wij ontvangen glasvezel en sturen dat door via de KPN modem naar de TP-Link Archer router dat zowel bekabeld als draadloos verbind. Het zou gaaf zijn als we de superwifi2 boxen konden gebruiken samen met de Tp Link router om het signaal nog dekkender te maken. 

Hoor het zeer graag!

Stop de utp kabel die naar je tp link loopt direct in je nt en sluit je router aan waar nu de tp link staan (wan poort) gebruik je superwifi icm de box 12 dan creëer je een mesh netwerk in mijn ogen een stuk fijner.


Stop de utp kabel die naar je tp link loopt direct in je nt en sluit je router aan waar nu de tp link staan (wan poort) gebruik je superwifi icm de box 12 dan creëer je een mesh netwerk in mijn ogen een stuk fijner.

Hey dankjewel.
Ik moet zeggen dat ik het niet zo goed begrijp. Wat bedoel je met ‘nt’? Mijn router is die van Tp Link, dus ik begrijp niet zo goed wanneer je die twee uit elkaar haalt.  


Hi @TjallingTjalling en welkom bij de KPN Community! 

Het NT is het punt op je glasvezelaansluiting waar je het modem op aan sluit. 

Je geeft daarnaast aan dat je glasvezel via het KPN modem doorstuurt naar de TP-link, ik denk dat John daar dus op doelde. 

Mocht het nog niet gelukt zijn om de SuperWifi 2 op de eigen router aan de praat te krijgen, in het gebruik een eigen router topic van één van onze communityleden staan een aantal scripts voor het gebruik van je eigen router, waaronder ook wat tips voor TP-link.
In de reacties onder het topic zelf staat ook een hoop advies, maar mocht het daar niet mee lukken dan kun je ook een reactie onder dat topic achterlaten. Hopelijk is de oplossing daar dan snel gevonden!


Goedemiddag,

 

Ik zit met een probleem. Momenteel heb ik de router aangesloten op het modem. De Superwifi heb ik weer aangesloten op de router. Nu is het zo dat de Superwifi het signaal versterkt van de modem en niet van de router. Hoe kan dit? Moet ik hiervoor de instellingen van het modem veranderen zodat het doorgezet wordt naar de router? De allereerste Superwifi punt is aangesloten op de router.

 

Ik hoor het graag.


Goedemiddag,

 

Ik zit met een probleem. Momenteel heb ik de router aangesloten op het modem. De Superwifi heb ik weer aangesloten op de router. Nu is het zo dat de Superwifi het signaal versterkt van de modem en niet van de router. Hoe kan dit? Moet ik hiervoor de instellingen van het modem veranderen zodat het doorgezet wordt naar de router? De allereerste Superwifi punt is aangesloten op de router.

 

Ik hoor het graag.

 

over welke merk en type router en type modem hebben we het hier??


Het gaat om een KPN modem box 12 en de router is TP-Link Archer AXE75


dan klopt het inderdaad.

de super wifi nemen de instellingen over van de KPN Box12. deze werken enkel en alleen samen met de modems van KPN.

als je op jou eigen TP-Link archer extra wifi punten nodig hebt, zul je dus op zoek moeten naar modellen van TP-Link die samen werken met jou router.


Oke hartelijk dank, hier was ik al bang voor.


Waarom heeft u die Archer er überhaupt tussen staan?

Kunt u hem op accespoint mode zetten? Of bridge mode? Dan is uw probleem weer opgelost. De SuperWiFi's kunnen dan de KPN Box "zien". Alles zit dan in 1 netwerk.Â