Skip to main content

Beste KPN’ers,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Odido en vroeg me af of ik mijn twee KPN "SuperWifi"-punten kan blijven gebruiken in combinatie met de router van Odido.

Voor wie het zich afvraagt: het is niet per se mijn wens om over te stappen, maar als KPN geen blijvende klanten waardeert en ons indirect richting een overstap duwt, heb ik weinig keus. Odido biedt bijvoorbeeld een jaar lang 2 Gbit internet voor €30 per maand, terwijl KPN mij slechts een korting van €5 voor zes maanden aanbood – en dat pas nadat ik belde om mijn abonnement op te zeggen. Het is jammer dat er zo weinig wordt gedaan aan klantbehoud.

Als het zo moet, dan kies ik uiteindelijk voor wat beter is voor mijn portemonnee.

Superwifi,s zijn provider onafhankelijk qua werking. Er zijn 2 opmerkingen hierbij te maken:

1. Achter een andere box dan een een kpn box nemen de superwifi niet automatisch wifi gegevens over. Dus inloggen op superwifi en zelf instellen
  2. KPN verkoopt of verhuurt superwifi,s. De verhuur optie moet natuurlijk teruggestuurd worden.

Superwifi,s zijn provider onafhankelijk qua werking. Er zijn 2 opmerkingen hierbij te maken:

1. Achter een andere box dan een een kpn box nemen de superwifi niet automatisch wifi gegevens over. Dus inloggen op superwifi en zelf instellen
  2. KPN verkoopt of verhuurt superwifi,s. De verhuur optie moet natuurlijk teruggestuurd worden.

Ik heb ze gekocht.

Okay, begrijp ik het dan goed als ik concludeer dat het gebruikte protocol vrij standaard is? Kan ik erop inloggen en het signaal gewoon versterken onafhankelijk van de gateway?

Ja minimaal 1 SW via een ethernetkabel aangesloten hebben staan en elke extra superwifi kort synchroniseren met de eerste en deze kunnen dan evt draadloos werken met dezelfde wifi gegevens. 

Inloggen op de master SW om de gegevens op in te voeren. Onder windows netwerk omgeving verschijnt elke SW als een separaat icoon waar je op kan dubbelklikken om er met een browser bij te kunnen. Bij de nieuwe generatie kpn software is de master (hoofd) unit bereikbaar via instellen.local via de browser.

Qua software versie moeten ze wel allemaal op dezelfde versie draaien anders werkt het niet samen.

Het is wel belangrijk om te weten dat de Superwifi 2 punten alleen nieuwe firmware kunnen krijgen via een KPN modem. Ik zit nog helaas nog steeds met oude firmware.

Duidelijk! Dan stap ik vandaag over op odido

thanks voor de hulp en tot volgend jaar als kpn wel een aanbieding heeft!

@Spiderguard 

Zonder grapjes, dank dat je klant bent geweest en hopelijk bevalt het ook bij Odido. 🙂 Hopelijk tot volgend jaar! 

@Spiderguard 

Zonder grapjes, dank dat je klant bent geweest en hopelijk bevalt het ook bij Odido. 🙂 Hopelijk tot volgend jaar! 

Ik was graag bij jullie gebleven hoor; top service, top diensten en een fijne community. Maar het scheelt meer dan 30 euro per maand en tegenwoordig is de overstap zo naadloos dat het ook echt geen moeite kost om van provider naar provider te ‘hoppen’.

Snap ik hoor, zeker met al die Black Friday aanbiedingen die je om de oren vliegen. 

Fijn dat we een positieve indruk achter hebben gelaten. 😁 Fijn weekend gewenst!

Reageer