Skip to main content

We zijn recent verhuisd en op de plek waar ik mijn computer ging neerzetten was geen (snelle) mogelijkheid voor bekabeld internet. Mijn vaste computer kan alleen bekabeld, en heb ik nodig voor mijn bedrijf. 

Mijn vader ging naar KPN om te zoeken voor een oplossing. Grote beloftes en ‘ja ja meneer, dat werkt helemaal prima’ kreeg die te horen. Natuurlijk heeft hij er niet veel verstand van maar heeft die 2 punten gekocht en geïnstalleerd voordat ik hem überhaupt kon stoppen om deze miskoop te doen. 

Zijn deze nog te retouren?

Upload en download speed is wel redelijk, maar meer grote lag spikes en het lijkt wel alsof de cijfers liegen. Punten vallen om het uur wel een keer uit (fijn als je bezig bent met werk) 

Gamen is niet te doen, iets streamen of downloaden werkt hier en daar goed als je geluk hebt.

Kers op de taart, als ik mijn computer aan zet, kan ik minsten 5 minuten wachten tot dat hij mijn bekabelde LAN ‘herkend’. 

Soms moet je de de stekker van de wifi punt erin en eruit doen (en dan nog wachten) want het kan zijn bij een verse opstart van je computer dat die gewoon helemaal niet verbind. 

Ik heb maar 1 punt in gebruik, stel je voor als je er 2 moet gebruiken…

Hier en daar zit er een goede dag tussen, maar verder ben ik zeer ontevreden en vind het gewoon zielig dat ze deze mooie verkoop praatjes gebruiken bij iemand die er geen verstand van heeft.

Mijn vraag is: Heeft iemand een andere oplossing voor de situatie zoals ik? Heb kabel nodig maar deze KPN punten beginnen mij echt zeer te irriteren. Een kabel door trekken zonder hem ergens over de vloer hebben lopen is ook geen optie. 

Dag @Jorrrdy de echte gamer doet het bekabeld.😉 Mooier kan ik het niet maken. Maar sowieso behoor je met 2 wifipunten goed wifi te hebben. Mijn eerste vraag is altijd of er dit soort dingen in huis zijn?

 


Dag @Jorrrdy de echte gamer doet het bekabeld.😉 Mooier kan ik het niet maken. Maar sowieso behoor je met 2 wifipunten goed wifi te hebben. Mijn eerste vraag is altijd of er dit soort dingen in huis zijn?

 

Deze hebben wij niet in huis


Dat is mooi. Welk type modem heb je? En waar staat ie en waar staan de SuperWiFi's ten opzichte van het modem?


Dat is mooi. Welk type modem heb je? En waar staat ie en waar staan de SuperWiFi's ten opzichte van het modem?

Experia 10a, modem helemaal voorin het huis, wifi punten achterin op de begane vloer. Wel groene connectie. 


En jij zit boven te gamen? En staat die bekabelde pc in dezelfde ruimte?


En jij zit boven te gamen? En staat die bekabelde pc in dezelfde ruimte?

Zit ook op de begane vloer, heb het punt naast me pc staan puur voor de ethernet poort

 

 


Mijn vraag is: Heeft iemand een andere oplossing voor de situatie zoals ik? Heb kabel nodig maar deze KPN punten beginnen mij echt zeer te irriteren. Een kabel door trekken zonder hem ergens over de vloer hebben lopen is ook geen optie. 

Als u die kabel niet wilt, dan is zo'n SuperWiFi de enige optie. U kunt natuurlijk iets vergelijkbaars van een ander merk aanschaffen. Misschien werkt dat beter. Maar dat valt vooraf niet te zeggen.


Hoi @Jorrrdy, ik kan mij voorstellen dat je baalt dat de verbinding niet goed is. Bekabeld is natuurlijk het beste, maar dat is geen mogelijkheid begrijp ik. 

Dan is de verbinding zo stabiel als de wifi. Dus als er al een slecht signaal binnenkomt zendt hij dit ook door. Dus ook via de kabel uit het SuperWifi punt. 

Wat is de afstand van het punt tot het modem? Ik wil aanraden deze niet groter dan 5 meter te maken. Verder wil ik je aanraden de wifi tips te doorlopen. Wordt de verbinding daar stabieler van?