Skip to main content

Hoi KPN,

Ik ben erg blij te lezen dat de KPN super wifi accespoints in staat zijn om weer een 2.4 ghz wifi netwerk te maken naast de gewone 2.4 en 5 ghz netwerken.

Wanneer ik het ip adres van de bedrade of wifi accespoint intyp krijg ik helaas steeds de pagina van het modem zelf te zien. 

Hoe kan ik onderstaand instellen? Ik heb een Box 10A modem.

‘Extra Wifi’ instellen op de SuperWifi

Extra Wifi (vanaf versie versie 1.00.14v2) biedt je de mogelijkheid om een extra, losstaand wifinetwerk aan te maken op de SuperWifi. Daar heb je de vrij hand. Je kunt dus bijv. de 2.4 en 5Ghz splitten met aparte netwerknamen en wachtwoorden, de 2.4 of 5Ghz aan- of uitzetten. 

Hallo @Pieter_kpn 

De Experia Box v10A is afgelopen jaar ge-update.

Hierdoor werkt de v10A samen met de 'mesh’ van de SuperWiFi. Het modem is ook de master-node. Daarom wordt je nu verbonden met de webinterface van het modem en niet de SuperWiFi.

Alleen ondersteunt de Experia Box v10A nog niet de Extra WiFi. Daarvoor is nog een software update nodig, die de moderators verwachten in maart. Zie (klik hier) in het genoemde topic.


Dat is mooi om te horen. Betekend dit dat ik nu de node uit de meterkast kan verplaatsen naar een gunstigere plek in de woning om betere dekking te krijgen? Ik heb b.v. op zolder nog een deel waar het bereik laag is in onze nieuwbouwwoning.


Dat is mooi om te horen. Betekend dit dat ik nu de node uit de meterkast kan verplaatsen naar een gunstigere plek in de woning om betere dekking te krijgen? Ik heb b.v. op zolder nog een deel waar het bereik laag is in onze nieuwbouwwoning.

Dat is zeker mogelijk, wel het advies om deze te bekabelen, vooral in nieuwbouwwoningen is dat wel echt van belang.