Skip to main content

De KPN Thuis app geeft op de 2 WiFi Experia versterkers niet de actuele verbonden apparaten weer, ongeacht welke iPhone of iPad ik daarvoor gebruik. Wel verschijnen in het overzicht apparaten die op dat moment nĂ­et zijn verbonden (stroomloos) met WiFi. In het verleden heeft het altijd goed gewerkt.

Dit issue kwam aan het licht nadat ik problemen (lage snelheid en onstabiel) had met WiFi. Deze problemen waren opgelost nadat ik de modem had herstart en de WiFi versterkers even stroomloos had gemaakt. Ik heb een Experia V8 en twee Experia WIFi versterkers. 

Mijn vragen:

  • Waarom krijg ik geen actuele apparaten overzicht in de Thuis app?
  • Kan het probleem te maken hebben met KPN-Veilig?

@JacoPlaza Welkom op het forum. 

Wat bijzonder en vervelend dat je aangesloten apparaten niet ziet en niet aangesloten apparaten wel! 

Voor zover bij mij bekend mag KPN Veilig geen invloed hebben op welke apparaten hier worden weergegeven. Is er geen enkel aangesloten apparaat zichtbaar? 

Wat ik dus ook lees is dat je een Experiabox V8 hebt, deze kan ik ook omruilen voor een nieuwe exemplaar! Wellicht dat dit de situatie ook zou kunnen verbeteren! 

Mocht je inderdaad willen dat ik je Experiabox omruil voor een nieuwe, zou je dan je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 



@Rutger_ Wellicht is het tijd voor een nieuw modem. De Thuis app heeft altijd goed gewerkt,  maar onlangs is er een  firmware update uitgevoerd (automatisch). Het kan zijn dat toen de problemen met de Thuis app zijn begonnen.


@JacoPlaza Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een nieuwe modem besteld, deze kan morgen na 15:00 omgeruild worden voor een nieuwe. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 

Zou je als het nieuwe modem aangesloten is kunnen laten weten of je de juiste apparaten in de KPN Thuis zichtbaar zijn? 


Bedankt @Rutger_  ,

Ik moet wel zeker weten dat ik het modem meteen kan omruilen: ik ben gehandicapt en veel apparaten (verlichting, verwarming, beveiliging, etc. werken via het modem/router).

Groetjes,

Frans.


@JacoPlaza Het modem kan inderdaad direct worden omgeruild, het oude modem kan met stroomadapter in een oude (schoenen)doos. Met daarop ook het retouradres: 

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn. 

Dan krijg je gelijk de nieuwe Box 12 mee die aangesloten kan worden! :)


@Rutger_ 

Nog een vraag: werken de (vierkante) Experia WiFi op de KPN Box 12? Of is het verstandig om te opteren voor de KPN Super WiFi punten?


@JacoPlaza Als deze nog naar wens werken dan hoeven deze niet vervangen te worden. 

Ook de Experia wifi's blijven gewoon samenwerken met de Box 12. 


@Rutger_ De nieuwe modem/router inheb ik inmiddels geĂ¯nstalleerd. Voor zover ik nu kan beoordelen werkt e.e.a. redelijk. Het WiFi-bereik in mijn woning is zonder WiFi-versterking onvoldoende. Kortom, daar moet ik verandering in aanbrengen. 
 

De diverse apparaten worden nu goed aangegeven zei het, dat doorgaans niet de namen maar alleen de Mac-adressen zichtbaar zijn.


Ook moet ik iets aan de externe toegang van mijn Foscam-camera’s wijzigen. Op dit moment werkt dit nog niet. De toegang van buitenaf naar KlikAanKlikUit, Hue, Lidl en Eufy werken goed.

 

De webinterface is op dit moment een tegenvaller: telkens crasht of wordt ik uitgelogd(?) in Safari op mijn iPad Pro (laatste versie iOS)


Beste @Rutger_ ik moet het kwijt: de web-interface van de KPN Box 12 ziet er mooi uit en geeft veel informatie, maar is erg instabiel. De instabiliteit van de web-interface is niet alleen merkbaar op mijn iPad, maar ook op mijn Macbook Pro en Mac Pro. Heel vervelend en ik hoop dat deze binnenkort beter werkt. Op dit moment is er met de web-interface van de Box 12 nauwelijks te werken.


@JacoPlaza Fijn dat de apparaten nu in ieder geval zichtbaar zijn! 

Voor wat betreft de webinterface is dit ook een goed signaal, het signaal is inderdaad ook al bij ons bekend en doorgegeven aan de ontwikkelaars. 

Ik hoop dat ook dat dit in de toekomst beter zal worden! 


@Rutger_ Met Google Chrome heb ik geen problemen op mijn Mac’s. Kortom: het ligt aan Safari. Ook op mijn Windows Laptop met Edge ondervind ik geen problemen met de webinterface.

Helaas krijg ik port forwarding met mijn Foscam camera’s niet aan de gang. Alle andere camera’s, thermostaat, verlichting en NAS’s zijn wel via G5 benaderbaar.


@JacoPlaza Duidelijk, wellicht dat we daarin nog iets kunnen veranderen in de toekomst. Fijn dat het met andere browsers in ieder geval werkt! 

Wel vervelend dat het nog niet gelukt is met de camera's. Wat gaat er mis met de port forwarding? Wordt dat wellicht ergens aangegeven? 


@Rutger_ Op dit moment werken de Foscam camera’s ook. Of dit aan de port forwarding ligt weet ik niet. Ik heb de camera’s bij Foscam verwijderd en vervolgens opnieuw aangemeld. De toegewezen ip-adressen heb ik statisch gemaakt en in de port forwarding heb ik de adressen aangepast. Vervolgens bleken de camera’s weer via 5G benaderbaar. Kortom: ik ga ervan uit dat nu alles weer naar behoren werkt.