Mijn huidige netwerkconfiguratie glasvezel + Experiabox v9 + Netgear Prosafe GS116E Switch voor 6 x KPN Wifi extenders (witte versie) in verschillende kamers werkt al jarenlang zonder problemen en is zeer stabiel. Ik heb alles bekabeld CAT6 aangesloten, Wifi extenders dienen als versterkers en als Gibabit switches om overige devices bekabeld aan te sluiten.
Omdat de v9 een ouder model is heb ik geprobeerd om in dezelfde configuratie de v9 voor de v10 of v12 te vervangen. Na vele uren testen is het mij echter niet gelukt om het netwerk stabiel te krijgen. LAN verbinding verbreekt continue op tv's en pc's, gaat dus al mis in het bedrade netwerk, problemen zijn hetzelfde bij v10 en v12. Bij aansluiten van 1-2 Wifi extenders is het nog redelijk stabiel, maar toevoegen van de rest gaat netwerk plat. Bij terugzetten van de v9 is alles weer terug naar normaal….
Het lijkt erop dat zowel v10 en v12 niet om kunnen gaan de oudere KPN Wifi extenders… Ik heb geprobeerd om de settings in de Wifi extenders te veranderen (IGMP Snooping off) maar geen verschil.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of kan iemand bevestigen dat v10/v12 combinatie met KPN wifi extender (witte versie) niet gaat werken?