Goede dag,
Ik word nu toch wel zo naar van de KPN wifi punten.
De setup:
Ik heb een Netgear Nighthawk waar de glasvezel op binnen komt op ip 10.0.0.1. Hier aan hangen 3 switches en ik heb ongeveer 50 vaste ip-adressen. Om wifi te versterken op zwakke punten heb ik 3 wifi repeaters van KPN (Superwifi 2.0). Deze wil ik aanmelden op 10.0.0.* beginnend bij 10.0.0.110 etc. Alles is bedraad met Cat6A en de wifi punten zitten op de eerste switch met LAG (2x bedraad naar router). Elke switch heeft LAG ingesteld en alles is 1000Mbits.
Het probleem:
Zodra ik een wifi punt reset, moet ik verbinden met 192.168.2.151. Dit is nog niet zo moeilijk. Maar dan zet ik in het dashboard een subnet van 255.255.255.0 en ip 10.0.0.110 en na het herstarten legt dit mijn netwerk plat en is het wifi punt onbereikbaar. Ik moet alle wifi punten loskoppelen om vervolgens weer bij het netwerk te kunnen. De wifi punten geven dan aan op een eigen ip 168….. te zitten.
De vraag is:
Hebben anderen hier ook last van? Hoe is dit op te lossen?
Ik zit er sterk aan te denken de kpn wifi punten weg te doen en te kijken naar een betere oplossing aangezien ik echt mijn eigen router en setup nodig heb.
Mogelijke oplossingen heb ik al geprobeerd. Ik ben nu na 2 dagen klooien toch maar online gaan vragen. En het is niet de bedoeling om de rest van mijn netwerk op het ip 192…. te zetten aangezien dit niet in mijn design past en het te veel werk is om alles aan te passen.
*De setup die ik wil heeft eerder gewerkt maar ik heb geen idee wat er nu anders is. Het werkt gewoon ineens niet meer en ik word er gek van!
Ik lees het graag!
Edit:
Ik heb nu ook geprobeerd elk mac-adres een eigen IP te geven. Dit helaas ook zonder resultaat. Nu ben ik wel radeloos.