Skip to main content

Hoi, 

Ik heb op het ogenblik een kpn router v10

Daarachter heb ik google wifi punten staan.

Probleem hiermee is dat de tv ontvanger niet werkt op dit google netwerk. Moet ik dus rechtstreeks op de kpn router aansluiten.

Ik heb maar 1 utp kabel naar de tv meubel toe.

Als ik deze vervang door de kpn superwifi punten werkt het dan wel? Kan je kon wifi punten via de kabel met de router verbinden ? Dus als acces point en niet als versterker.

Dit alles om mijn chromecast ultra via de kabel aan te sluiten, zodat ik niet zoveel last heb van buffering ?

 

Mvg Marcel

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

De Superwifi 2.0 heeft 2 poortjes achterop, en dus kun je doorlussen. De kabel vanaf de v10 erin, en de kabel van de itv er ook in. Dan heb je nul verlies, en je wifi punt vlakbij. Denk er wel om dat bij aansluiten Superwifi de wifi op de v10 uitgaat. Ik weet niet waar die v10 hangt, meterkast? En of wifi in die buurt belangrijk is. Anders heb je een 2e Superwifi nodig om naast de v10 te hangen.

 

Evt met een Switch ben je er ook. Kabel vanaf de v10 erin. Itv en Google erin. Lijkt me dat dat ook werkt.


Je kunt beter die switch aanschaffen die @DennisA78 voorstelt. Is goedkoper. En als je nu goed WiFi hebt van die Google WiFi punten: niets aan veranderen. Lekker zo laten.


Bedankt voor reacties,

 

Heb 2 superwifi punten gekocht werkt perfect.

1 netwerk het hele huis door, met diverse switchen erachter.

Google wifi punten nu te koop gezet